پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاهین سایپا (1)

شاهین یک اتفاق خوب در بازار است/ شاهین سایپا با خودروهای خارجی قابل رقابت است

به گفته یک کارشناس خودرو، مردم از خودروهای تکراری خسته شدند و شاهین اتفاق خوبی در بازار است، این خودرو قابل رقابت حتی با محصولات خارجی است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد عزيزي کارشناس خودرو درباره اينكه قيمت خودروي شاهين در حدود چقدر خواهد بود و آيا اين خودرو مي تواند بازار را […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱ دی ۱۳۹۹

به گفته یک کارشناس خودرو، مردم از خودروهای تکراری خسته شدند و شاهین اتفاق خوبی در بازار است، این خودرو قابل رقابت حتی با محصولات خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد عزيزي کارشناس خودرو درباره اينكه قيمت خودروي شاهين در حدود چقدر خواهد بود و آيا اين خودرو مي تواند بازار را از ركود خارج كند، اظهار کرد: تا قبل از آنكه شوراي رقابت قيمت خودروي شاهين را مشخص كند، تصور ما اين بود كه قيمت كارخانه اي آن بين 300 تا 320 ميليون تومان باشد چرا كه از نظر ويژگي هاي ظاهري و آپشن نسبت به خودروهاي داخلي سطح بسيار خوبي دارد و حتي قابل رقابت با محصولات خارجي است.

وي افزود: با وجود تمام پيش بيني هاي كه ما انجام داديم شوراي رقابت قيمت خودروي شاهين را 236 ميليون و 500 هزار تومان تعيين كرده كه با 13 درصد هزينه شماره گذاري، بيمه و ساير موارد قيمت اين خودرو 264 ميليون و 880 هزار تومان تمام مي شود، بدين جهت قيمت مصوب شده بسيار مناسب و حتي به نظر مي رسد به ضرر خودروسازي باشد.

عزيزي اشاره کرد: اگر خودروي شاهين با مشخصات فني كه شركت خودروساز وعده آن را داده است، وارد بازار شود يقینا قيمت آن به 400 ميليون تومان هم مي رسد؛ وقتي خودروي فرمان برقي و موتور توربو شارژ داشته باشد و همچنين گشتاور آن نسبت به ساير خودروها سطح بالاتري داشته باشد طبيعي است كه قيمت آن در بازار بسيار بالاتر باشد.

وي گفت: خيلي ها خودروي شاهين را با دنا پلاس در يك سطح مي بينند ولي بايد گفت كه بررسي ها نشان مي دهد كه خودروي شاهين به جهت كيفيت، مسايل فني و البته به روز بودن، وضعيت بسيار بهتري دارد. استاندارد آلايندگي شاهين، يورو 5 است و اين در شرايطي است كه دنا يورو4 است.

اين كارشناس بازار خودرو تصريح كرد: نكته ديگري كه باعث مي شود مردم براي خريد خودروي شاهين انگيزه داشته باشند، ظاهر و ابعاد آن است، تمام افرادي كه خودروي شاهين را از نزديك ببينند به اين امر اذعان خواهند داشت كه شاهين به جهت طراحي بسيار زيبا و از نظر ابعاد بسيار مناسب است به خصوص براي بانوان كه به دنبال خودروي مناسب هستند.

وي گفت: با توجه به قيمت هاي فعلي خودرو و قيمت هاي كه خودروهاي خارجي دارند به سرعت فاصله قيمت بين كارخانه و بازار شاهين افزايش پيدا مي كند، از اين رو براي جلوگيري از جهش قيمت شاهين، توصيه مي كنم كه خودروسازي سايپا، تيراژ توليد شاهين را افزايش دهد.

اين كارشناس بازار خودرو اشاره كرد: توصيه ديگر به افرادي است كه در طرح پيش فروش سايپا مشاركت كردند و اسامي آنها بر اساس قرعه كشي مشخص شده است، اين افراد تحت هيچ شرايطي نبايد حواله و امتياز خود را واگذار كنند چرا كه متضرر خواهند شد زیرا قيمت اين خودرو در بازار حداقل به 400 ميليون تومان مي رسد.

وي گفت: زمانيكه قيمت خودروي 206 صندوق دار در بازار در حدود 250 ميليون تومان است طبيعي است كه قيمت خودروي جديد در بازار به بيش از ارقامي برسد كه شوراي رقابت تعيين كرده است، لذا قيمت شاهين فاصله قيمتي زيادي با كارخانه پيدا خواهد كرد.
كارشناس بازار خودرو تاكيد كرد: تصور ما اين است كه با حضور خودروي شاهين در بازار اتفاق هاي بسيار خوبي رخ دهد چرا كه سال هاي متمادي است مردم بيننده خودروهاي تكراري هستند.

انتهای پیام/ منبع: عصر ایران

سایپا در فضای رقابتی سه سال آینده، ۱۰ محصول جدید عرضه خواهد کرد

اهمیت حفظ میراث/ چرا نام خودروهای ایرانی به یک نسل محدود می‌شود؟

آغاز تولید انبوه شاهین سایپا/ خودروهای ثبت‌نامی مشتریان در موعد مقرر تحویل می‌شود

ایمن‌ترین خودرو ملی ایران/ موفقیت سایپا شاهین در تست تصادف ECE R95 اروپا

ورود کراس اوور جدید سایپا به بازار با نام تجاری «آریا»

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی