پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان آبی

تولید نیسان آبی متوقف می شود

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه خودرو نیسان وانت نتوانسته استانداردهای آلایندگی یورو 5 را رعایت کند بیان کرد: قرار شد که خودروساز به تعهدات خود برای تحویل خودرو به کسانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند، عمل کند و خودروهایی که از این محصول در سال […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۷ دی ۱۳۹۹

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه خودرو نیسان وانت نتوانسته استانداردهای آلایندگی یورو 5 را رعایت کند بیان کرد: قرار شد که خودروساز به تعهدات خود برای تحویل خودرو به کسانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند، عمل کند و خودروهایی که از این محصول در سال گذشته تولید شده بود، به دست مردم برسد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بر اساس قانون هوای پاک قرار بود از ابتدای سال 1398 فروش خودروهای یورو4 ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو5 اقدام کنند اما بنابر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال 1399 به تعویق افتاد و قرار شد که استاندارد یورو5 از ابتدای امسال اجباری شود این درحالیست که سال جاری نیز برخلاف قانون هوای پاک تعدادی خودروی یورو4 مجوز شماره‌گذاری گرفته‌اند.

بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: یکی از خودروهایی که نتوانسته بود به استاندارد آلایندگی یورو5 برسد نیسان وانت است. به‌همین دلیل قرار شد که خودروساز به تعهدات خود برای تحویل خودرو به کسانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند، عمل کند و خودروهایی که از این محصول در سال گذشته تولید شده بود، به دست مردم برسد. از این‌رو مجوز شماره‌گذاری برای تعدادی از خودروهای نیسانوانت صادر شد.

وی ادامه داد: در مقابل شرکت سایپا نیز به سازمان حفاظت محیط‌ زیست تعهد داد که تا آخر امسال تولید نیسان وانت را متوقف و طی چند ماه آینده باقیمانده محصولات خود را شماره‌گذاری کند.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که این سازمان علاوه بر نیسان وانت، با شماره‌گذاری چه مدل خودروهای دیگری بر اساس استاندارد یورو4 موافقت کرده است، توضیح داد: برای حدود 3600 دستگاه از خودروهای رنو نیز تا آخر آذر ماه مجوز شماره‌گذاری صادر شده بود اما قرار شد که پس از آذر ماه تولید و شماره‌گذاری این محصولات تا زمان ارتقای استاندارد به یورو5 متوقف شود.

به گفته اشجعی بر اساس مصوبه هیات دولت تعدادی تاکسی یورو 4 نیز از خرداد تا آخر مهر ماه بر اساس استانداردهای یورو4 شماره‌گذاری شدند.

وی با اشاره به اینکه درمجموع تعداد خودروهایی که امسال با استاندارد یورو 4 شماره‌گذاری می‌شوند حدود 50 هزار دستگاه است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که تولید امسال خودروسازان در کشور حدود یک میلیون دستگاه خودرو باشد که از این تعداد تنها حدود پنج درصد استاندارد یورو4 دارند.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با تاکید بر اینکه این یعنی مصوبه ارتقای استاندارد خودروها به یورو5 در کشور طی امسال اجرایی شده است، اظهار کرد: از این‌رو تنها تعدادی خودروی یورو4 که خودروسازان نتوانسته بودند در موعد زمانی مشخص به تعهدات خود عمل کنند و آن‌ها را تحویل دهند، براساس استانداردهای گذشته طی امسال وارد چرخه شدند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

اعلام جدیدترین قیمت محصولات زامیاد

قیمت محصولات زامیاد اعلام شد

پادرا جانشین خلف نیسان آبی

جانشین نیسان وانت از کجا می آید؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی