پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی اینترنتی

کسر هزینه لغو سفر از مسافران تاکسی اینترنتی خلاف قوانین اتحادیه است

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی، کسر هزینه لغو سفر از مسافران تاکسی های اینترنتی بر خلاف قوانین اتحادیه است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی با حضور در شبکه خبر در خصوص ابهامات مطرح شده پیرامون کسر هزینه لغو سفر در […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۷ دی ۱۳۹۹

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی، کسر هزینه لغو سفر از مسافران تاکسی های اینترنتی بر خلاف قوانین اتحادیه است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی با حضور در شبکه خبر در خصوص ابهامات مطرح شده پیرامون کسر هزینه لغو سفر در تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: این موضوع که هزینه‌ای بابت لغو سفر از مسافران کسر می‌شود به هیچ عنوان صحت ندارد و انجام این عمل توسط تاکسی‌های اینترنتی بر خلاف قوانین اتحادیه است.

او افزود: در صورتی که فرد مسافر سفر را ۵ دقیقه پس از قبول از سوی راننده لغو کند و هنوز راننده به مبدا سفر نرسیده باشد، هزینه‌ای بین ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان از سوی شرکت به راننده پرداخت می‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی بیان کرد: پرداخت این هزینه به دلیل استهلاکی است که به خودروی راننده وارد می‌شود.

الفت نسب با اشاره به نحوه تعیین نرخ هزینه سفر، بیان کرد: معیار‌های زیادی از جمله مسافت، ترافیک، و حجم مسافر در مبدا و مقصد بر هزینه سفر تاثیر گذار است، اما سال گذشته وزارت کشور معیار مهم تری را در این خصوص اعلام کرد.

او تصریح کرد: این معیار بر این اساس است که تاکسی‌های بی سیم هر شهر نرخ‌های سفر خود را به تاکسی‌های اینترنتی اعلام کنند تا شرکت‌ها این معیار را به عنوان مهم‌ترین معیار برای خود قرار دهند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی اظهار کرد: نرخ‌های مصوب تاکسی‌های بی سیم هنوز به دست اتحادیه و شرکت‌های اینترنتی نرسیده است.

الفت نسب مطرح کرد: در صورتی که این زیر ساخت فراهم شود، فرآیند آن به این شکل است که فرد درخواست تاکسی اینترنتی می‌دهد و هزینه‌ سفر تاکسی اینترنتی و تاکسی بی سیم برای فرد نمایش داده می‌شود که مسافر اختیار انتخاب در بین دو گزینه را دارد.

او در پایان گفت: هزینه‌های سفر در تاکسی‌های اینترنتی در یک مسیر مشخص ثابت نیست و در زمان‌های مختلف متفاوت است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

هزینه معاینه فنی تاکسی ها در روز حمل و نقل رایگان است

نوسازی ناوگان تاکسی های بین شهری در دستور کار سازمان راهداری

ثبت نام برای دوگانه ‌سوز کردن مسافربرهای اینترنتی آغاز می‌شود

جزئیات سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی