پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

مشکل مردم قیمت بالای خودرو است/ با عذرخواهی کیفیت خودرو بالا نمی رود

دبیر انجمن قطعه سازان بیان کرد: مشکل مردم قیمت بالای خودرو است، مشکل مردم این است که اکنون در صف خرید خودرو ایستاده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به افزایش کیفیت قطعات ساخت داخل، گفت: وزیر صمت در خصوص کیفیت خودروها، صحبت هایی را انجام […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۸ دی ۱۳۹۹

دبیر انجمن قطعه سازان بیان کرد: مشکل مردم قیمت بالای خودرو است، مشکل مردم این است که اکنون در صف خرید خودرو ایستاده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به افزایش کیفیت قطعات ساخت داخل، گفت: وزیر صمت در خصوص کیفیت خودروها، صحبت هایی را انجام داده اند، ۳ روز بعد از این صحبت ها قیمت گذاری فولاد را لغو کردند.

وی بیان کرد: هنوز این اتفاق تمام نشده بود که صحبت از آزادسازی واردات خودرو کردند، اکنون تمام قطعه سازان از این رویه گله مند هستند. عذرخواهی وزیر اکنون دردی را از مردم دوا نمی کند، عذرخواهی و فرار رو به جلو دوای درد نیست و باید مشکل مردم را حل کرد. مشکل مردم قیمت بالای خودرو است، مشکل مردم این است که اکنون در صف خرید خودرو ایستاده اند.

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: دوران عذرخواهی گذشته است، قطعه سازان راهکارها را اعلام کرده اند. کیفیت خودرو با عذرخواهی افزایش پیدا نمی کند. باید قیمت خودرو کاهش پیدا کند، اگر قیمت خودرو کاهش پیدا کند، مردم کالایی را می خرند که کیفیت بالاتری دارد، نه اینکه کیفیت ثابت بماند اما قیمت بیش از ۲.۵ برابر افزایش پیدا کند.

بیگلو گفت: یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش قیمت خودرو، کاهش قیمت مواد اولیه است چرا دولت قدمی به این سمت بر نمی دارد. تمام درآمد دولت از فروش مواد اولیه است، دقیقا همان موادی است که برای تولید خودرو نیاز داریم، چرا قیمت مواد اولیه کاهش پیدا نمی کند؟

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: چرا مس، فولاد، الومینیوم و پتروشیمی ها باید هر کاری که دوست دارند انجام دهند، زیرا دوست دارند قیمت خودرو افزایش پیدا کند، اگر قیمت مواد اولیه را مشمول قیمت گذاری می کردند، ۳۰ درصد قیمت خودرو درب کارخانه کاهش پیدا می کرد. باید خودرو ارزان به دست مردم برسد که این موضوع نیازمند همکاری دولت است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ریشه مشکلات صنعت خودرو باید در حوزه ای دیگری بررسی شود

جدیدترین ورق‌ها، آلیاژها و فرآیند تولید خودرو به نام شاهین ثبت شد/ فناوری تولید به‌روز و آلیاژهای جدید، شاهین را به ایمن‌ترین خودروی ملی تبدیل کرده است

تشکیل کنسرسیومی از قطعه سازان برای تولید خودرو و ایجاد رقابت/ نسخه ای برای شکست انحصار

ضرورت تولید خودرو ارزان قیمت در شرایط کنونی گرانی بازار

مطالبه 31 هزار میلیاردی قطعه سازان از خودروسازان

طرح تحول در صنعت و بازار خودرو در کمیسیون صنایع نهایی شد/ اگر خودرو در بورس عرضه نشود جرم است!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی