پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

آغاز طرح تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازی

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،طرح تحقیق و تفحص خودرو در مجلس مصوب شده و در مرحله تشکیل هیات بررسی است و به زودی با رویکرد بررسی علت افزایش هزینه ها و فساد انجام خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۹

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،طرح تحقیق و تفحص خودرو در مجلس مصوب شده و در مرحله تشکیل هیات بررسی است و به زودی با رویکرد بررسی علت افزایش هزینه ها و فساد انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر طرح تحقیق و تفحص خودرو در مجلس مصوب شده و در مرحله تشکیل هیات بررسی است و به زودی با رویکرد بررسی علت افزایش هزینه ها و فساد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اقداماتی که مجلس در راستای ورود به سیاست های بخش خودرو در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معاون مجلس نسبت به افرادی که متقاضی حضور در هیات تحقیق و تفحص هستند بررسی های لازم را خواهد انجام داد، و این هیات ۱۵ نفر عضو دارد که توسط کمیسیون انتخاب می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این هیات به زودی با رویکرد بررسی علت افزایش هزینه ها و فساد صنعت خودرو بررسی ها را انجام خواهد داد، تصریح کرد: تحقیق و تفحص خودرو بیشتر به گذشته می پردازد و علت هزینه های سربار یا فسادهای که در صنعت خودرو رخ داده را بررسی خواهد شد و ممکن است یک دوره زمانی بررسی شود یا اینکه از همان ابتدای صنعت خودرو تمام اتفاقات این صنعت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی درباره اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس چه برنامه برای ورود به قیمت گذاری خودرو دارد، افزود: در حال حاضر ساماندهی بازار خودرو مطرح است که با اجرای آن دلالی از این بازار حذف می شود هرچند ممکن است به سرعت موجب کاهش قیمت خودرو نشود.

حسینی کیا در پایان و درباره اینکه آیا موضوع واردات خودروهای اقتصادی و هیبریدی در بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار داشته است یا خیر، خاطرنشان کرد: امسال ظرفیت واردات برای کشور وجود نداشت و حتی اگر پول هم در دسترس بود باز به دلیل مشکلات ناشی از مبادلات بانکی اجرای آن سخت بود به همین دلیل برنامه ای برای واردات خودرو در دستور کار قرار نداشته است.

انتهای پیام/ منبع: موج

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی