پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو

مغز صنعت خودرو در گوشه رینگ؟!/ مصوبه کمیسیون تلفیق قابلیت اجرایی ندارد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: ابتدا آقایان باید طالب شنیدن حرف حق باشند. ما در حوزه خودرو یک مغز در کشور داریم به نام شورای سیاست گذاری خودرو و قانون این شورا را تبیین کرده است.   مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با پایگاه خبری جوان خودرو  در خصوص […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۳ دی ۱۳۹۹

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: ابتدا آقایان باید طالب شنیدن حرف حق باشند. ما در حوزه خودرو یک مغز در کشور داریم به نام شورای سیاست گذاری خودرو و قانون این شورا را تبیین کرده است.

 

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با پایگاه خبری جوان خودرو  در خصوص مصوبه کمیسیون تلفیق اظهار کرد: 3 سال است که واردات خودرویی به مناطق آزاد صورت نمی گیرد و نمایندگان اعلام کردند که از سال 1400 ممنوع و نکته بعدی اینکه گفتن واردات رسمی خودرو از مناطق آزاد به سرزمین مادری ( اصلی ) مجاز است. این به چه معنا است کدام سرزمین؟؟

به گفته وی، متاسفانه ما وارد یک فضای غیر منطقیه غیر علمی هیجانیه خودرویی شدیم که هرکسی در هر نقطه ای یک حرف میزند که کمک کند به حل معضل خودرو و البته نیت همگی خیر است اما حرف خود را میزنند.

دادفر در ارتباط با اینکه مشکل صنعت خودرو چطور رفع می شود اظهار کرد: ابتدا آقایان باید طالب شنیدن حرف حق باشند. ما در حوزه خودرو یک مغز در کشور داریم به نام شورای سیاست گذاری خودرو و قانون این شورا را تبیین کرده است. در ارتباط برگزاری جلسات این شورا ما چندین مرتبه به وزیر نامه زده ایم اما آقایان علاقه مند هستند که فقط خودشان حضور داشته باشند به این ترتیب که شورا از وزیر صمت، مدیران 2 خودروساز بزرگ کشور ( ایران خودرو و سایپا )، رئیس انجمن خودروسازان و رئیس انجمن قطعه سازان تشکیل شود که این 4 نفر آخری در یک تیم قرار دارند و عمدتا همه نظرات مشابه است نه نقدی بر آن می شود نه بررسی صورت می گیرد .

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اشاره کرد: شورای سیاستگذاری خودرو یعنی تهدید و فرصت، نقد و حسن را در کنارهم بررسی و مشاهده کند نه که به طور مثال همه هم کلام بگویند قیمت خودرو آزاد شود هیچ نقدی هم بر این طرح صورت نگیرد. در این شورای باید از نمایندگان مردم، رئیس انجمن اسقاط خودرو و واردکنندگان خودرو هم استفاده شود تا به درستی برای صنعت خودرو تصمیم گرفت شود.

وی با اشاره به اینکه انجمن واردکنندگان در کمیته خودرو هم حضور ندارد توضیح داد: واردکنندگان خودرو مگر در سیستم عرضه خودرو اثر گذار نیستند؟ مگر بر قیمت گذاری تاثیر گذار نیستند؟ ظاهرا آقایان می ترسند که ما در این جلسات حضور داشته باشیم یا شاید از شنیدن واقعیت هراس دارند.

دادفر در آخر گفت: این مصوبه هم اتفاق خاصی را هم رقم نخواهد زد لذا توجه داشته باشید که آقایان مبهم صحبت می کنند و این ابهام ها متاثر از ناآشنایی با تمامی فرآیند در صنعت خودرو است.

انتهای پیام/

قیمت خودرو از مواضع قبلی خود عقب نشینی کرد

افت 5 تا 20 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

آیا تعادل در بازار خودرو با مصوبه کمیسیون تلفیق ایجاد می شود؟

مخالف آزادسازی قیمت خودرو با شیوه وزارت صمت هستیم!

جدیدترین قیمت خودرو در بازار/ التهابات بازار خودرو فروکش کرد

خودرو باید به یک کالای رقابتی تبدیل شود نه سرمایه ای!

تلاش ایران خودرو برای آغاز تولید خودرو با گیربکس اتوماتیک از بهمن ماه سال جاری

هیجانات بازار خودرو فروکش کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی