پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم رونمایی از موتور ایران خودرو

موتور 3 سیلندر ایران خودرو رونمایی شد

موتور ٣ سيلندر توربوشارژ ايران خودرو با حضور عليرضا رزم حسيني وزير صمت، بيژن زنگنه وزير نفت و مديران و نمايندگان مجلس در مركز تحقيقات موتور اين شركت رونمايي شد. به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری جوان خودرو فرشاد مقيمي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در اين مراسم ضمن اشاره مراحل صنعتي سازي اين موتور […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۹ دی ۱۳۹۹

موتور ٣ سيلندر توربوشارژ ايران خودرو با حضور عليرضا رزم حسيني وزير صمت، بيژن زنگنه وزير نفت و مديران و نمايندگان مجلس در مركز تحقيقات موتور اين شركت رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری جوان خودرو

فرشاد مقيمي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در اين مراسم ضمن اشاره مراحل صنعتي سازي اين موتور گفت: امروز ٢٩ دي ماه روز هواي پاك است و ايران خودرو سعي دارد به تكاليف خود در اين حوزه عمل كند.

او ادامه داد: ايران خودرو تا سال ٩٨ خود را به استاندارد يورو ٤ رساند كه با مشاور خارجي ها بود اما در سال ٩٩، موتورها از استاندارد يورو ٥ بهره مند هستند که با توان داخلي انجام شده است.

مقيمي افزود: در موتور EF7 با ١٠ ميليون دلار سرمايه گذاري توانستيم مصرف را تا ١ ليتر كاهش دهيم و اين مسير براي موتورهاي ديگر هم ادامه دارد.

مديرعامل ايران خودرو با اشاره به پروژه هاي آتي گفت: اولين رانا با گيربكس ٦ سرعته و سقف شيشه اي در بهمن ماه به بازار عرضه خواهد شد.‏ موتور ٣ استوانه قدرت هايي بين ٧٢ تا ١٥٠ اسب بخار و ٩٨ تا ٢٤٠ نيوتن متر گشتاور خواهد داشت كه از خانواده ٥ عضوی برخوردار است.

فرشاد مقيمي با اشاره به سفارش تنها ٨ قطعه خارجي در اين خانواده موتور ادامه داد: بيش از ٢٧٠ قطعه اين موتور سه سيلندر توسط قطعه سازان داخلي ساخته شده است و مي تواند به جز محصولات ايران خودرو در ديگر خودروهاي ايراني نيز به كارگيري شود.

مصطفي ميرسليم موسس مركز تحقيقات موتور ايران خودرو و نماينده كنوني مجلس شوراي اسلامي نيز كه در اين رويداد حضور داشت، گفت: توليد يك خانواده موتور پروژه اي بزرگ است كه تحقيقات گسترده ايي در بازه زماني بلند را نياز دارد. اين پروژه از سال ٩٣ آغاز شده بود و در سال ٩٥ به ما تحميل شد كه با شركت Mahle آلمان كار پيش برود.امروي كه باعث تاخير در پروژه شد. و از اين سال به بعد توانستيم فعاليت ها را خودمان انجام بدهيم ولي براي رسيدن به مرحله توليد نياز به سرمايه گذاري داريم كه در آينده بازگشت سرمايه بالايي دارد.

عليرضا رزم حسيني وزير صمت در مراسم رونمايي از موتور سه سيلندر ايران خودرو اظهار کرد: با انحصاري كه براي خودروسازان كشور ايجاد شده است فرصتي است كه خودروسازان كشور بايد قدر آن را در راستاي كيفي سازي و ارتقاء سطح محصولات بدانند.

او ادامه داد: بنا به استراتژي كه در وزارت صمت تدوين شده است استفاده از همه پتانسيل ها در داخلي سازي است و موتور جديد ايران خودرو نيز مي تواند در ديگر محصولات خودروسازان ايراني مورد استفاده قرار گيرد.

 

انتهای پیام/

استفاده حداکثری ایران خودرو از ظرفیت قطعه‌سازی استان مرکزی

توسعه همکاری های گروه صنعتی ایران خودرو با دانشگاهیان و قطعه سازان اراک

قرعه کشی یازدهمین فروش فوق‌العاده ایران خودرو/ پخش زنده در وب‌سایت

مقیمی: با همکاری خوب قطعه ‌سازان، عرضه «تارا» به موقع خواهد بود

تهدیدکنندگان سلامت مردم به قانون معرفی شدند

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌ های شهری کشور: علاقه‌ای به واردات نداریم/ مقیمی: ظرفیت تولید سالانه پنج هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی