پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ECU کروز

تولید پنجمین نسل ECU و نخستین نسل ACU توسط کروز/ برتری نمونه ایرانی از محصول خارجی

کارشناس طراحی ECU مرکز تحقیق و نوآوری کروز از تولید و عرضه پنجمین نسل ECU و نخستین نسل ACU توسط این مرکز خبر داد. فرهاد صبحی کارشناس طراحی ECU مرکز تحقیقات شرکت صنایع تولیدی کروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو اظهار کرد: شرکت تحقیق و نوآوری کروز از سال 1390 […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

کارشناس طراحی ECU مرکز تحقیق و نوآوری کروز از تولید و عرضه پنجمین نسل ECU و نخستین نسل ACU توسط این مرکز خبر داد.

فرهاد صبحی کارشناس طراحی ECU مرکز تحقیقات شرکت صنایع تولیدی کروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو اظهار کرد: شرکت تحقیق و نوآوری کروز از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و نخستین محصولات تولیدی این مجموعه CBM و موبوبلایزر بوده است. و با توجه به شرایط بوجود این مرکز موضوع بومی سازی خود ECU را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرکز تحقیق و نوآوری کروز از صفر تا صد تمامی بخش های الکترونیکی خودرو اعم از دانش ساخت و طراحی توسط این مجموعه انجام می شود. امروز تمامی بخش های الکترونیکی خودروهای داخلی و بومی توسط این مجموعه طراحی و داخلی سازی شده است.

این کارشناس طراحی ECU گفت: هم اکنون این مجموعه نسل پنجم Engine control unit را مطابق با استاندارد یورو 5 را تولید و به بازار عرضه می کند. این قطعه متناسب با خودروهایی است که از پدال گاز و دریچه گاز برقی و توربو شارژ بهره مند هستند.

سرخی با اشاره به اینکه در دنیا 5 کشور در بخش تولید و طراحی ECU خودرو فعالیت می کنند گفت: در حال حاضر ما به عنوان ششمین کشور در این بخش فعال هستیم و از ظرفیت تولید روزانه 5 هزار قطعه ECU برخوردار هستیم. لازم به ذکر است این مرکز در بحث طراحی و تولید تمامی بخش های Body security خودرو در حال بررسی و فعالیت است.

وی در خصوص سطح دانش ساخت مرکز تحقیق و نوآوری کروز در راستای داخلی سازی قطعات های تک خودرو بیان کرد: هم اکنون مد ها و قسمت های الکترونیکی بسیاری افزوده شده که شامل رادارها و سیستم های ناوبری خودرو، ایمنی، ACU، CBM و مواردی از این قبیل می شود. در همین راستا این مرکز در این قسمت ها در مرحله تحقیق و بررسی بوده البته ناگفته نماند که نمونه های اولیه برخی از قطعات و سیستم ها توسط این مرکز تولید شده است.

صبحی اشاره کرد: مرکز تحقیق و نوآوری کروز با توجه تولید نسل پنجم ECU و نسل اول ACU در حال حاضر در زمره معدود مجموعه هایی قرار می گیرد که می تواند مدعی شود در تمامی بخش های تولید خودرو ورود کرده و این مرکز در حال حاضر براساس نیازمندی خودروسازان قطعات را طراحی و داخلی سازی می کند.

این کارشناس طراحی ECU در ارتباط با سطح داخلی سازی نسل پنجم ECU تولیده شده توسط این مرکز توضیح داد: کل فرآیند طراحی و تولید این محصول داخلی سازی شده اما تنها پردازنده های کوچک این محصول از خارج کشور تامین می شود. البته این نکته را باید متذکر شوم که با همکاری اساتید و متخصصان دانشگاهی، در حال طراحی و تولید برخی از آی سی های استراتژیک این محصول هستیم.

برتری نسبی ACU بومی سازی شده از نمونه های خارجی

محمد مهدی صیفی کارشناس طراحی ACU در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو با اشاره به تولید نسل اول ACU توسط این مرکز تصریح کرد: قطعه Airbag control unit مغز کنترل کیسه های هوای خودرو بوده و تشخیص می دهد که چه زمانی تصادف صورت گرفته تا در زمان مشخص اقدام به بازکردن کیسه های هوای خودرو کند. این قطعه از جمله قطعات بسیار حساس خودرو بوده که باید به درستی طراحی شود تا در زمانی که حتی تصادفی هم صورت نگرفته کیسه های عمل نکند و سبب ایجاد خطر حین رانندگی نشود.

وی ادامه داد: مهم ترین بخش تولید این محصول، الگوریتم عملکرد آن بوده که مجموعه پس از تحقیق در این بخش و یافتن الگوریتم آن 3 سال زمان صرف شد تا این قطعه تولید و عرضه شود.

صیفی با اشاره به اینکه ایران ششمین کشور در حوزه تولید و طراحی ACU بوده بیان کرد: دانش ساخت این محصول در اختیار شرکت های نظیر بوش آلمان، زیمنس، کنتیننتال و تاکاتا ژاپن است که به تازگی به علت مشکلی در ACU تولیدی این شرکت بود مجبور شد حدود 20 میلیون از قطعات خود را فراخوان بزند که همین عامل سبب ورشکستگی این شرکت شد.

این کارشناس طراحی ACU در ارتباط با کیفیت این قطعه داخلی سازی شده توسط کروز توضیح داد: در حال حاضر ایران تنها کشور تولیده کننده این قطعه در آسیا بوده که می تواند با صادرات این محصول بخش بزرگی از بازار را در اختیار بگیرد لازم به ذکر است با توجه به تست های تصادف صورت گرفته، کیفیت این محصول قابل رقابت و یا حتی بهتر از نمونه های آلمانی بوده است.

انتهای پیام/

وزیر صمت ازکنترلر ایربگ (ACU) تولیدی کروز رونمایی کرد

تقدیر وزیر صمت از اقدامات موثر کروز در بومی سازی قطعات خودرو

گام های بلند کروز در داخلی سازی قطعات محسوس است

قطعه سازی کروز در زمینه نوآوری قدم های لازم را برداشته است/ می خواهیم صاحب صنعت قطعه سازی باشیم

مرکز شتابدهنده تحقیق و نوآوری گروه قطعه سازی کروز افتتاح شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی