پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت خودرو در بازار

واردات که تعطیل شد، حداقل قیمت خودروها را آزاد کنید!/ خودروساز مجبور به زیان می شود و کسی پاسخگو نیست!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: واردات خودرو که به صورت کامل تعطیل شد اما حداقل بگذارید تولیدکننده به کار خود ادامه دهد. الان به زور خودروسازان مجبور به زیان می‌شوند و کسی نیز پاسخگو نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ابتدا در خصوص قیمت‌گذاری خودرو گفت: به […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: واردات خودرو که به صورت کامل تعطیل شد اما حداقل بگذارید تولیدکننده به کار خود ادامه دهد. الان به زور خودروسازان مجبور به زیان می‌شوند و کسی نیز پاسخگو نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ابتدا در خصوص قیمت‌گذاری خودرو گفت: به نظر من قیمت خودرو باید آزاد شود. چرا دولت بار برنامه‌ریزی دادن یارانه را روی دوش تولیدکننده و واردکننده می‌گذارد؟ واردات خودرو که به صورت کامل تعطیل شد اما حداقل بگذارید تولیدکننده به کار خود ادامه دهد. الان به زور خودروسازان مجبور به زیان می‌شوند و کسی نیز پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: گران یا بی‌کیفیت بودن خودروها بحث دیگری است. اما باید اجازه داده شود که قیمت خودرو آزاد شده و تولیدکنندگان کار خود را به درستی انجام دهند. این که قیمت خودرو با حداقل درآمد فاصله زیادی دارد نیز کاملا درست است و باید این مشکل را نیز حل کرد. اما این دلایل نباید باعث شود که به تولید لطمه بزنیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این سوال که آیا با آزادسازی قیمت خودرو، نرخ‌ها در بازار افزایشی می‌شود؟ گفت: اگر قیمت خودرو آزاد شود شاید تا 1 الی 2 ماه نرخ‌ها در بازار افزایشی شود. اما وقتی خودروساز بداند محصولی که تولید می‌کند به صرفه است تیراژ خود را افزایش می‌دهد و بازار به تعادل می‌رسد. این موارد را ما در سال‌های قبل تجربه کردیم و تنظیم بازار باید به صورت ذاتی باشد.

دادفر ادامه داد: این نکته را باید گفت که برای آزادسازی قیمت خودرو یک سری شرط‌ ها نیز گذاشته می‌شود که اصلا این موارد قابل درک نیست. کجای دنیا شورای رقابت قیمت‌گذاری برای خودرو انجام می‌دهد. اصلا قیمت‌گذاری مفهومی ندارد. به هر حال باید تولیدکننده رها شود یا می‌توانید محصول خود را تولید کند یا اگر این کار امکانپذیر نبود باید به فکر راه‌های دیگری بود. قبر واردات خودرو را کندید اما قبر تولید را نکنید!

دادفر در خصوص احتمال آزادسازی خودرو نیز گفت: با توجه به شرایط موجود احتمال واردات خودرو صفر است. در دولت بعدی نیز امیدی به انجام واردات خودرو نداریم چرا که روندها چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. دلایلی نیز که برای جلوگیری از واردات خودرو آورده می‌شود کمبود ارز و حمایت از تولید داخل است. البته بحث حمایت از تولید داخل قابل قبول نیست چرا که با قیمت‌گذاری دستوری چطور می‌توان از تولید داخلی حمایت کرد؟ همچنین پیشنهاداتی که ما برای واردات خودرو دادیم هیچ کدام به نتیجه نرسید و کسی پاسخگو نبود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان قیمت خودروهای وارداتی را تا سال بعد چنین پیش‌بینی کرد: الان بازار خودروهای وارداتی آرام است اما قیمت‌ها کاهشی نیست. پیش‌بینی می‌کنم که برای سال آینده با توجه به میزان تورم قیمت‌ها دوباره افزایشی شود. بازار به این کالا نیاز دارد و با دستورات نمی‌توان مشکلات آن را رفع کرد.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

نیاز سالانه بازار خودرو چقدر است؟

قیمت کوییک پلاس اتوماتیک مشخص شد

چه خبر از بازار خودرو تهران؟/ تداوم ثبات نسبی قیمت ها در بازار خودرو

تبدیل خودرو به یک کالا مصرفی، یکی از سیاست های وزارت صمت

سانسور سال های تلخ!/ ترکیب بازار خودروهای وارداتی در سال 1399، ((اگر)) خبری از ممنوعیت واردات نبود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی