پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسلا مدل 3

خودروهای برقی علاقه ای به سرما ندارند

شاید جالب باشد بدانید که باتری ها مانند انسان ها هستند باید در دمایی حدود 60 تا 80 درجه نگه داشت لذا اگر مالک خودرو الکتریکی هستید توجه ویژه ای به باتری آن داشته باشید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو درست است که موتور‌های الکتریکی و کنترل‌های دیجیتالی در خودرو می‌توانند کشش و کنترل […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

شاید جالب باشد بدانید که باتری ها مانند انسان ها هستند باید در دمایی حدود 60 تا 80 درجه نگه داشت لذا اگر مالک خودرو الکتریکی هستید توجه ویژه ای به باتری آن داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

درست است که موتور‌های الکتریکی و کنترل‌های دیجیتالی در خودرو می‌توانند کشش و کنترل بسیار خوبی را ایجاد کنند اما رانندگان خودروهای الکتریکی (EV) عوامل دیگری را نیز باید در آب و هوای زمستان در نظر بگیرند، اینکه آن‌ها چقدر می‌توانند مسیری را طی کنند و چه مدت طول می‌کشد تا آن‌ها مجدد باتری خودرو را شارژ کنند.

دمای سرد می‌تواند هم به موتور و هم به کنترل های دیجیتالی آسیب برساند به ویژه هنگامی که هوا به شدت طوفانی باشد. دلیل این امر آن است که باتری‌های لیتیوم یونی که انرژی الکتریکی را تأمین می‌کنند بسیار به دما حساس هستند.

آنا استفانوپولو، مدیر انستیتوی انرژی دانشگاه میشیگان می‌گوید: باتری‌ها مانند انسان هستند، یعنی آن‌ها همان دمایی را دوست دارند که مردم آن را ترجیح می‌دهند. یعنی باتری ها را باید در دمایی زیر ۴۰ یا بالاتر از ۱۱۵ درجه فارنهایت نگه داشت، در اصل باتری ها را باید در دمایی حدود ۶۰ تا ۸۰ درجه نگه داشت.

با پایین آمدن دما، مایعات الکترولیت درون سلول‌های باتری کندتر می‌شوند. اما راه حل چیست؟، مسلماً رانندگی با اتومبیل EV مسئله‌ای خاص نیست اما هوای سرد بر کارایی و عملکرد EV تأثیر می‌گذارد. دمای پایین باعث کم شدن سرعت شیمیایی باتری می‌شود و در نتیجه انرژی کمتری برای شتاب گیری به وجود می‌آورد. انرژی بیشتری برای نگه داشتن باتری در دمای کارا و همچنین کمی بیشتر برای گرم نگه داشتن کابین لازم است.

اتومبیل‌های مدرن با در نظر گرفتن سیستم‌های مدیریت حرارتی، باتری را گرم یا خنک می‌کنند که در اصل به همین منظور طراحی شده اند. در حالی که یک موتور احتراق داخلی گرما تولید می‌کند که باعث گرم شدن موتور و سرنشینان اتومبیل می‌شود در مقابل یک خودرو الکتریکی باید گرما را در جای دیگری پیدا کند یا مقدار کمی گرما را که موتور‌ها و اینورتر‌ها ایجاد می‌کنند بیفزاید یا بخاری را راه اندازی کند. این کار انرژی می‌برد به این معنی که نیروی کمتری برای حرکت چرخ‌ها وجود دارد.

علاوه بر این برای محافظت از باتری (گرانترین اجزای EV) رایانه داخلی ممکن است نحوه استفاده از آن را در دمای بسیار پایین محدود کند. دفترچه راهنمای دارندگان تسلا مدل S هشدار می‌دهد: در هوای سرد ممکن است مقداری از انرژی ذخیره شده در باتری موجود نباشد زیرا باتری خیلی سرد است.

تسلا برای نشان دادن اینکه ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد یک نماد دانه برف در کنار نشانگر دما اضافه کرده است. به طور معمول، یک EV حدود ۲۰ درصد کمتر در هوای سرد در مقابل آب و هوای ساحلی مسافتی را طی می‌کند.

وقتی شارژ باتری سریع‌تر خالی شود، نیاز است که هزینه بیشتری هم بابت شارژ مجدد باتری‌های اتومبیل صرف شود و این تحقیق نشان می‌دهد که برای استفاده هزار و ۶۰۰ کیلومتری از وسایل نقلیه الکتریکی در مناطق سردسیر و دمای منفی ۶.۶ درجه سانتیگراد، باید نزدیک به ۲۴.۲۷ دلار صرف شارژ باتری‌های اتومبیل کرد، اما این هزینه برای استفاده هزار و ۶۰۰ کیلومتری در دمای ۳۵ درجه سانتیگراد تنها به ۷.۹۴ دلار خواهد رسید.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

وقتی کیفیت، قربانی افزایش تولید می شود/ اعتراف جالب ایلان ماسک

کورس ثروت میان ایلان ماسک و جف بزوس داغ تر شد

نقص فنی در صفحه نمایشگر، علت فراخوان 36 هزار دستگاه تسلا در چین

برقی سازی به سبک بایدن / کل ناوگان فدرال آمریکا با خودروهای برقی تعویض می شود

تسلا در رتبه اول با ارزش ترین خودروساز دنیا

چه سرنوشتی برای 10 وعده بزرگ ایلان ماسک در سال 2020 رقم خورد؟

سهام تسلا از فیسبوک هم جلو زد!

ماجرای تسلا / از کتاب الکترونیک تا انقلاب در صنعت خودرو!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی