پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان IDS

رانندگی خودکار با نیسان IDS

کانسپت نیسان IDS ، وسیله ای است که دیدگاه خودروساز را در مورد آینده رانندگی خودکار و خودروهای الکتریکی با آلودگی زیست‌محیطی صفر نشان می‌دهد.این کانسپت که در نمایشگاه اتومبیل توکیوی امسال رونمایی شده، مجهز به سیستم «رانندگی هوشمند نیسان» می باشد.سیستمی که نسل آینده تکنولوژی رانندگی خودکار در این خودروساز است و قرار است […]

javankhodro
یکشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

کانسپت نیسان IDS ، وسیله ای است که دیدگاه خودروساز را در مورد آینده رانندگی خودکار و خودروهای الکتریکی با آلودگی زیست‌محیطی صفر نشان می‌دهد.این کانسپت که در نمایشگاه اتومبیل توکیوی امسال رونمایی شده، مجهز به سیستم «رانندگی هوشمند نیسان» می باشد.سیستمی که نسل آینده تکنولوژی رانندگی خودکار در این خودروساز است و قرار است تا از سال ۲۰۲۰ در مدل‌های آینده این کمپانی استفاده شود.

نیسان  IDS

دو حالت برای این سیستم در نظر گرفته شده است :

اولین حالت، «رانندگی دستی» است که در آن، کنترل در دست راننده است. ولی در همین حال، سیستم «رانندگی هوشمند نیسان» با حسگرهای رصد کننده خود به صورت فعال باقی مانده و در نقش دستیار کمکی عمل می‌کند. در هنگام یک خطر قریب‌الوقوع، این سیستم به راننده در اقدام برای جلوگیری از برخورد کمک خواهد کرد.

در حالت «راننده پایلوت»، خودرو خودش تمام وظایف رانندگی را به عهده می‌گیرد، ولی عملکرد وسیله نقلیه در مواردی نظیر شتاب‌گیری، ترمز، گردش‌ در پیچ‌ها، از سبک و ترجیح شخصِ راننده، تقلید می‌شود. طراحی داخل کابین این خودرو، انعکاسی از این واقعیت است که با یک وسیله نقلیه با رانندگی خودکار روبرو هستیم.

کابین در حالت های رانندگی مختلف ، تغییر می کند.

در حالت رانندگی پایلوت، فرمان به سمت وسط پنل ابزارها جمع می‌شود و یک صفحه تخت بزرگ بیرون می‌آید. در نتیجه، فضای بیشتری در دسترس قرار داده می‌شود. به علاوه، تمام صندلی‌ها قابلیت چرخش به سمت داخل و ایجاد فضای گفتگوی بهتر را دارا هستند.اما ، در حالت «رانندگی دستی»، تمام صندلی‌ها حتماً‌ رو به جلو هستند و غربیلک فرمان به همراه نشانگر و نمایشگر سر بالا که وضعیت مسیر و دیگر اطلاعات موردنیاز را نشان می‌دهد، در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین روشنایی داخلی به رنگ آبی تغییر می‌کند که این تغییر رنگ به گفته نیسان ، باعث تقویت تمرکز می‌شود.

نیسان  IDS نیسان  IDS

از دیگر تکنولوژی‌های به کار رفته در این کانسپت نیسان می تواند به سیستم «پارک خودکار» با قابلیت هدایت از طریق یک گوشی هوشمند یا تبلت و همین‌طور تکنولوژی شارژ بی‌سیم اشاره کرد.

برای طراحی بیرونی، بیشترین توجه به جنبه‌های آئرودینامیک شده است. بدنه کوتاه‌قد فیبر کربنی که ارتفاع آن ۱۳۸۰ میلی‌‌متر است، دراگ آئرودینامیک پایین دارد و در همین حال، تایرهای باریک سایز 175 برای بهینه‌سازی کمترین مقاومت در برابر غلطش و هوا طراحی شده‌اند. موقعیت این تایرها در محلی نزدیک به گوشه‌های این بدنه است تا به این وسیله، بیشترین فضای داخلی ممکن ایجاد گردد و امکان استفاده از یک طراحی بهتر برای کابین فراهم شود.

نیسان IDS نیسان IDS

طرح جلوپنجره شبیه به یک قطعه یخ و به صورت شفاف است و کاملاً با رنگ نقره‌ای (Satin Silver) در بدنه مطابقت می‌کند. همچنین از آنجایی که این یک وسیله نقلیه با رانندگی خودکار است، سعی شده است که با استفاده از چراغ‌ها و روشنایی‌های مختلف در بدنه، توجه بیشتری در میان عابران پیاده و دیگران جلب شود.

این کانسپت از یک موتور تمام‌الکتریکی استفاده می‌کند که منبع انرژی آن یک باتری ۶۰ کیلووات ساعت است. گفته می‌شود، این باتری ظرفیت‌-بالا می‌تواند انرژی لازم برای رانندگی این خودرو را برای مسافتی طولانی تأمین کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی