همچنان شورای رقابت در مسیر رفت و برگشت است و نسخه ای چاره ساز برای بازار پرحاشیه خودرو پیچیده نشده است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو همچنان شیوه قیمت گذاری خودرو در هاله ای از ابهام قرار دارد و ظاهرا مقامات برنامه ای مشخص برای این قصه پر حاشیه ندارند. اواخر شهریورماه سال […]
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو
همچنان شیوه قیمت گذاری خودرو در هاله ای از ابهام قرار دارد و ظاهرا مقامات برنامه ای مشخص برای این قصه پر حاشیه ندارند.
اواخر شهریورماه سال 97 شورای رقابت با مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه،به مدت یکسال از پروسه قیمتگذاری کنار گذاشته شد.
سازمان حمایت در همین برهه عنان قیمت گذاری را در دست گرفت تا بازار چهار چرخ ها را مدیریت و کنترل کند. اما بازهم شاهد بودیم که این نسخه هم درد ریشه دار صنعت خودرو را درمان نکرد و مجددا شورای رقابت بر سر بالین بازار خودرو حاضر شد.
حالا هم نمایندگان مجلس با طرح ساماندهی بازار خودرو سعی دارند تا وضعیت بازار خودرو را بهبود بخشند. نخستین مهره ای که در این برنامه از چرخه قیمت گذاری خودروها کنار می رود شورای رقابت است.
وجود انحصار و عدم وجود ثبات اقتصادی در کنار تاثیرپذیری قابل توجه صنعت خودرو با چاشنی مبدل شدن خودرو به یک کالای سرمایه ای، سبب شد تا سیاست گذاران کلان اقتصادی به دلیل ضریب نفوذ بالای خودرو در جامعه و تبعات اجتماعی بالایی که تصمیمات خودرویی به خصوص در حوزه قیمت و بازار دارد، همواره در این مسیر دست به عصا حرکت کنند.
توجه داشته باشید که هم اکنون قیمت های اعلامی و فاصله قابل توجه آن با قیمت بازار سبب ایجاد فساد و دلال بازی در بازار شده و از طرفی خودروسازان طی این سالها متضرر شدند.
لذا بهتر است به جای تکرار این رفت و آمدها و جلسات و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شیوه قیمت گذاری بر اساس سیستم عرضه و تقاضا را جایگزین شود تا این بار بازار قیمت گذار خودروها باشد.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید