پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه شخص ثالث

عدم انطباق مشخصات راننده و بیمه گذار مانع دریافت خسارت نیست

طبق بخشنامه اداره کل نظارت فنی بر بیمه‌های غیرزندگی بیمه مرکزی، در مورد وسایل نقلیه زمینی دارای پلاک ملی، شرکت بیمه در زمان صدور بیمه نامه می‌بایست اطلاعات گواهینامه راننده / رانندگان وسیله نقلیه مورد بیمه (حداقل یک راننده) را از بیمه گذار اخذ و از طریق سامانه سنهاب به بیمه مرکزی ارسال نمایند. به […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۶ اسفند ۱۳۹۹

طبق بخشنامه اداره کل نظارت فنی بر بیمه‌های غیرزندگی بیمه مرکزی، در مورد وسایل نقلیه زمینی دارای پلاک ملی، شرکت بیمه در زمان صدور بیمه نامه می‌بایست اطلاعات گواهینامه راننده / رانندگان وسیله نقلیه مورد بیمه (حداقل یک راننده) را از بیمه گذار اخذ و از طریق سامانه سنهاب به بیمه مرکزی ارسال نمایند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بر اساس بخشنامه صادره 153066/401/99 مورخ 1399/11/15 اداره کل نظارت فنی بر بیمه‌های غیرزندگی بیمه مرکزی، در مورد وسایل نقلیه زمینی دارای پلاک ملی، شرکت بیمه در زمان صدور بیمه نامه می‌بایست اطلاعات گواهینامه راننده / رانندگان وسیله نقلیه مورد بیمه (حداقل یک راننده) را از بیمه گذار اخذ و از طریق سامانه سنهاب به بیمه مرکزی ارسال نمایند.

لازم به ذکر است که راننده وسیله نقلیه می‌تواند فردی غیر از بیمه گذار و یا مالک وسیله نقلیه باشد و عدم انطباق مشخصات راننده و بیمه گذار به هیچ عنوان مانع صدور بیمه نامه نخواهد بود.

همچنین اطلاعات رانندگان وسایل نقلیه که به ترتیب مذکور گردآوری می‌شود صرفاً به منظور مطالعات و محاسبات آماری بیمه مرکزی در زمینه صدور بیمه نامه شخص ثالث بر اساس ویژگی‌های «راننده» مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بنابراین تاکید می‌نماید عدم انطباق مشخصات راننده در زمان خسارت با اطلاعات راننده در زمان صدور بیمه نامه به هیچ وجه باعث عدم پرداخت خسارت نمی‌شود و خسارت زیان‌دیده مطابق مقررات قانونی و کمافی السابق رسیدگی و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

بیمه شخص ثالث چه نوع خسارتی را پوشش نمیدهد؟

شرکت های بیمه دیه و خسارت نمی دهند، اگر گواهینامه نداشته باشید!

تنها 20 درصد از کل موتورسیکلت های موجود بیمه شخص ثالث دارند!

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث 100 درصد بخشیده می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی