پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا یاریس - خودرو سال 2021 اروپا

مقام آوری یک آسیایی در اروپا!/ خودرو سال 2021 اروپا معرفی شد

نمایشگاه خودروی ژنو برای دومین سال متوالی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. اما رقابت بر سر عنوان بهترین خودروی اروپا در سال 2021 همچون چراغ این نمایشگاه خاموش نشده و خودرو سال 2021 اروپا در رویدادی آنلاین به همگان معرفی شده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو پس از اعلام لیست […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

نمایشگاه خودروی ژنو برای دومین سال متوالی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. اما رقابت بر سر عنوان بهترین خودروی اروپا در سال 2021 همچون چراغ این نمایشگاه خاموش نشده و خودرو سال 2021 اروپا در رویدادی آنلاین به همگان معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

پس از اعلام لیست شرکت‌کنندگان رقابت خودرو سال ۲۰۲۱ اروپا ، فینالیست‌ های این رقابت مشخص شدند. سیتروئن C4، کوپرا فورمنتور، فیات 500، لندروور دیفندر، اشکودا اکتاویا، تویوتا یاریس و فولکس‌واگن ID.3 لیست فینالیست ها را تشکیل می دادند. البته این 7 خودرو نیز از بین 29 خودرو انتخاب شده بودند. سرانجام بعد از رقابتی نفس گیر و رای گیری از حدود 60 کارشناس عضو هیات داوران، برنده این رقابت که هر سال در نمایشگاه خودروی ژنو اعلام می شد، امسال نیز همچون سال گذشته در یک رویداد آنلاین معرفی شد.

تویوتا یاریس - خودرو سال 2021 اروپا

در نهایت نسل جدید تویوتا یاریس با کسب 266 امتیاز و کنار زدن 6 رقیب دیگر موفق شد عنوان خودرو سال 2021 اروپا را از آن خود کند. نکته جالب اینجاست که یک خودروی آسیایی برنده این رقابت در اروپا بوده است. اما رتبه های دوم و سوم به ترتیب فیات 500 برقی با 240 امتیاز و کوپرا فورمنتور با 239 امتیاز در تعقیب تویوتا یاریس بوده رتبه های دوم و سوم را کسب کرده اند.

پس از این خودروها، فولکس‌ واگن ID3، اشکودا اوکتاویا، لندروور دیفندر و سیتروئن C4 به ترتیب با 224، 199، 164 و 143 امتیاز در جایگاه چهارم تا هفتم قرار گرفته‌اند. البته لازم به ذکر است که تویوتا یاریس با این عنوان بیگانه نبوده و پیش از این و در سال 2000 نیز به عنوان افتخارآمیز خودرو سال اروپا دست پیدا کرده است. حالا با کسب این عنوان، هاچ بک جمع و جور و دوست داشتنی ژاپنی به جمع رنو کلیو و فولکس واگن پیوسته است. خودروهایی تا کنون بیش از یک بار در رقابت های انتخاب خودروی سال اروپا مقام آوری کرده اند.

تویوتا یاریس - خودرو سال 2021 اروپا

مهمترین شرطی که برای خودروهای حاضر در این رقابت تعیین شده بود این بود که به تازگی معرفی شده باشند یا حتما پیش از پایان سال، به بازار 5 کشور اروپایی یا بیشتر عرضه شوند. اما پیش از هر چیز این ظاهر متمایز، کیفیت ساخت بالا، هندلینگ قابل قبول، پرفورمنس چشم گیر و تجهیزات رفاهی و ایمنی خوب بود که تویوتا یاریس جدید را در این جایگاه قرار داد.

تویوتا یاریس - خودرو سال 2021 اروپا

فرانک جانسن، دبیر مراسم انتخاب خودرو سال 2021 اروپا ، در این خصوص گفته است: «مهم‌ترین ویژگی یاریس جدید که مورد تحسین هیئت داوران قرار گرفت، فناوری هیبرید کارآمد و پیشرفته این خودرو بود. برنده امسال رقابت، به خوبی توانست شایستگی‌های خودش را در مقابل 6 فینالیست دیگر، به رخ بکشد.»

تویوتا یاریس - خودرو سال 2021 اروپا

کمپانی تویوتا هم نسبت به این افتخار آفرینی یاریس جدید، ابراز خوش حالی کرده است. مت هریسون، مدیر اجرایی تویوتا در اروپا، درباره این جایزه گفته است: «این افتخاری بزرگ برای تویوتا به شمار می رود و من می‌خواهم در همین جا از توجه خوب و حسن انتخاب هیئت داوران، تشکر کنم. من دوست دارم که از این افتخار کسب شده، برای ایجاد انگیزه و اشتیاق بیشتر در تیم‌های تحقیق و توسعه تویوتا در ژاپن و اروپا، استفاده کنیم.»

جایزه خودرو سال اروپا

نهاد خودرو سال اروپا در سال ۱۹۶۴ تأسیس شد و اولین برنده آن روور ۲۰۰۰ بود. سپس در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ هم به ترتیب آستین ۱۶۰۰ و رنو ۱۶ پیروز این رقابت شدند. سال گذشته، مدال طلای خودروی سال اروپا به پژو ۲۰۸ رسید. خودرویی که به عنوان خودرو سال زنان از نگاه روزنامه نگاران خودرویی زن نیز انتخاب شده است. همچنین جگوار I-Pace هم در سال ۲۰۱۹ این عنوان را از آن خود کرد، هرچند که امتیاز آن با آلپاین A110 یکسان بود. در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم به ترتیب اپل آسترا، پژو ۳۰۰۸ و ولوو XC40 به‌عنوان خودروی سال انتخاب شدند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی