پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کی ام سی T8

سلیقه جدید بازار/ بررسی کی ام سی T8 همزمان با عرضه رسمی

تولید پیکاپ 2 دیفرانسیل کی ام سی T8 در دی ماه 99 آغاز شده و کرمان موتور شرایط فروش و قیمت قطعی این خودرو را در اواسط بهمن ماه 99 اعلام کرده است. کی ام سی T8 در ایران 699 میلیون تومان قیمت دارد و به نظر می رسد نخستین سری آن در شهرویر 1400 […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

تولید پیکاپ 2 دیفرانسیل کی ام سی T8 در دی ماه 99 آغاز شده و کرمان موتور شرایط فروش و قیمت قطعی این خودرو را در اواسط بهمن ماه 99 اعلام کرده است. کی ام سی T8 در ایران 699 میلیون تومان قیمت دارد و به نظر می رسد نخستین سری آن در شهرویر 1400 به دست مشتریان برسد.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

بعد از کراس اوورها و شاسی بلندها، حالا نوبت پیکاپ هاست که تبشان در بازار جهانی بالا بگیرد. از خودروسازان به نام آلمانی گرفته تا تولید کنندگان چینی همه سعی کرده اند یک مدل از این نوع خودروها را در سبد محصولات خود جای دهند.

کی ام سی T8

اما بعضی از تولید کنندگان این نوع خودروها به دلیل سابقه درخشانی که در حوزه خودروهای تجاری دارند، توانسته اند چند قدم جلوتر از حریفان باشند. کمپانی JAC Motor چین که سال هاست به عنوان شریک تجاری کرمان موتور در ایران شناخته می شود از جمله خودروسازان چینی است که دست به ساخت یک پیکاپ 2 دیفرانسیل زده است.

کی ام سی T8

این خودرو در بازار جهانی با نام جک T8 شناخته می شود و با توجه به تغییرات در قراردادهای خودرویی پس از تحریم ها، نشان تجاری اش داخل کشور تغییر کرده و با نشان KMC در ایران تولید می شود. تولید این پیکاپ 2 دیفرانسیل در دی ماه 99 آغاز شده و کرمان موتور شرایط فروش و قیمت قطعی این خودرو را در اواسط بهمن ماه 99 اعلام کرده است. کی ام سی T8 در ایران 699 میلیون تومان قیمت دارد و به نظر می رسد و به تازگی نخستین سری آن به مشتریان تحویل داده شده است.

کی ام سی T8

کی ام سی T8 را باید خودرویی خوش تراش در رده پیکاپ ها برشمرد که از نظر طراحی راضی کننده به نظر می رسد. البته می توانید در طراحی آن به خصوص در کناره های چراغ های جلو، رگه هایی از طراحی تویوتا هایلوکس را ببینید.

اما در واقع این خودرو از یک طراحی متداول در کلاس پیکاپ های میان وزن بهره می برد. البته در نمای جلو سعی شده اِلمان های طراحی پیکاپ های آمریکایی به خصوص ر جلوپنجره بله کارگیری شود. جلوپنجره طوری طراحی شده که یک حس ایستادگی را به بینند القا می کند. چیزی شبیه پیکاپ های دوج که باعث می شود ارتقاع بدونه خودرو نیز بلند تر به نظر برسد.

ابعاد کی ام سی T8

کرمانی ها برای بازار ایران مدلی از این خودرو را انتخاب کرده اند که 5325 میلی متر طول و 1880 میلی متر عرض دارد. فاصله محوری این خودرو نیز 3090 میلی متر است. این خودرو یک نسخه کشیده تر نیز دارد که فاصله محوری آن به 3380 میلی متر می رسد. اما به هر حال در هر دو نسخه کی ام سی T8 خودروی بزرگی به شمار می رود.

نکته هیجان انگیز در خصوص تولید این خودرو در ایران، طیف رنگ متنوع این خودرو است که دست خریدار را باز می گذارد. همچنین کرمان موتور برای تولید این خودرو خط تولید شاسی را از اتاق مستقل کرده تا این پیکاپ آفرودی در تولید نیز نسبت به خودروهای مجهز به شاسی مونوکوک (شاسی و اتاق یکپارچه) متفاوت باشد.

کی ام سی T8

طراحی درون کابین این خودرو با همان نگاهی انجام شده است که یک پیکاپ نیاز دارد. یعنی ساده و بدور از شلوغی. تقریبا تمرکز همه ادوات و کنترل ها روی داشبورد و در کنار نمایشگر لمسی بزرگی است که در این قسمت قرار دارد. صندلی ها و فرمان در نسخه تولید داخل با روکش چرم مصنوعی و دوخت قرمز رنگ تزیین شده اند. تریم نقره ای رنگ کابین هم در نوع خود زیباست و جذاب به نظر می رسد.

طراحی کلی کابین دلچسب است. از جمله نکات جالبی که رسانه های خارجی نیز به آن اشاره کرده اند، فضای داخلی کابین است. زیرا طراحان توانسته اند از فاصله محوری 3090 میلی متری این خودرو به خوبی استفاده کنند و فضای کابین را بزرگ طراحی کنند. نکته جالب توجه در خصوص کی ام سی T8 این است که توانسته گذشته رتبه اول کیفیت ارتباطی سیستم های اینترنتی هوشمند و سرگرمی های چند رسانه ای را در میان پیکاپ های هموطن خود کسب کند.

کی ام سی T8

مشخات فنی جک T8

نخستین خودروی پیکاپ کرمان موتور از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می برد. پیشرانه ای که مصرف سوخت بالایی را به این پیکاپ تحمیل نمی کند و در عین حال می تواند 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه با یک گیرباکس 6 سرعته جفت می شود تا در مسیرهای آفرودی ریش و قیچی دست راننده باشد!

در حالت عادی قدرت به چرخ های جلو منتقل می شود. اما مثل سایر خودروهای آفرودی، وضعیت های مختلفی برای انتقال قدرت قابل انتخاب است و می توان حالت تک دیفرانسیل عقب، 2 دیفرانسیل سبک و 2 دیفرانسیل سنگین را به صورت الکترونیکی انتخاب کرد.

کی ام سی T8

کی ام سی T8 از امکاناتی نظیر 2 کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، سنسور و دوربین عقب، استارت دکمه ای، کروز کنترل، سیستم تهویه دیجیتال و صفحه نمایش لمسی بهره می برد. انتظاری از نرمی سواری یک پیکاپ 2 دیفرانسیل نمی رود. اما از جمله قابلیت های این خودرو سیستم تعلیق مستقل در هر دو محور عقب و جلو است که باعث می شود قدرت مانور T8 افزایش یافته و سواری نرم تری را تجربه کنید.

انفجار بمب های بی صدا!/ بازار خودرو بار دیگر شارژ می شود

فمینیسم در دنیای ماشین‌ها!/ با زنانه ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

چرخش روی یک انگشت!/ فرمان برقی EPS و هر آنچه می خواهید از آن بدانید

معرفی و بررسی دیگنیتی پرایم، محصول جدید گروه بهمن

مقایسه سدان های دست دوم هم قیمت/ از میان کیا سراتو ، مزدا3 ، رنو مگان و هیوندای آوانته کدام یک را انتخاب کنیم؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی