پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کویرموتور

فعالیت کویرموتور با افزایش داخلی سازی اوج خواهد گرفت

کویرموتور که یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان موتور سیکلت در کشور است، در سالی که مزین به نام جهش تولید شده، کمر همت بسته تا بتواند با داخلی سازی هرچه بیشتر قطعات موتور سیکلت، به ارتقای بومی سازی این صنعت بپردازد. به همین منظور طی نشستی با حضور مدیران ارشد این شرکت، معاون دفتر صنایع […]

javankhodro
چهارشنبه - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

کویرموتور که یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان موتور سیکلت در کشور است، در سالی که مزین به نام جهش تولید شده، کمر همت بسته تا بتواند با داخلی سازی هرچه بیشتر قطعات موتور سیکلت، به ارتقای بومی سازی این صنعت بپردازد. به همین منظور طی نشستی با حضور مدیران ارشد این شرکت، معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه در وزارت صمت، رئیس اتحادیه فروشندگان موتور سیکلت و دوچرخه استان تهران و جمعی از اصحاب رسانه، عملیات فعلی و آتی کویرموتور در راستای داخلی سازی تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو ، به نقل از مجله تخت گاز؛

عزیزالله گودرزی معاون دفتر صنایع خودرو نیرو محرکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تحول در صنعت موتورسیکلت‌سازی در حال شکل‌گیری است و تولیدکنندگان به سمت تنوع محصول و برندهای معتبر جهانی سوق پیدا کرده‌اند و ما امروزه تنوع این محصولات را مشاهده می‌کنیم. اکنون شاهد تردد انواع متنوع موتورسیکلت از شرق آسیا تا اروپایی در خیابان ها هستیم که البته برای جلوگیری از خروج ارز و مناسب تو شدن قیمت، نیاز به اتکا به داخلی سازی حس می شود که این مهم انشاالله در کویرموتور محقق شود.

خداپسند مدیرعامل کویرموتور گفت: کویرموتور اولین شرکتی بود که وارد عرضه متنوع ترین مدل های موتورسیکلت در بازار شد. انواع موتورسیکلتهای کاری، تفریحی، مسابقه ای، برقی و بنزینی و هر آنچه که در زمین و کوهستان و دریا می توان راند توسط کویرموتور عرضه می شود. حال آنکه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اتکا به تولید داخل و جهش تولید، بر خودمان واجب دانستیم که با بومی سازی هرچه بیشتر این صنعت، وابستگی به واردات کمتر از قبل شود.

در حال حاضر 700 نیروی کار به طور مستقیم در کویرموتور مشغول فعالیت هستند و 48 نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات از سال 93 تا کنون در سراسر کشور احداث گردیده است. این نمایشگاه ها انواع موتورسیکلت را مستقیما از کارخانه به دست مصرف کننده می رسانند. شاید شما قبلا نیاز داشتید که برای خرید موتورسیکلت حتما به خیابان هلال احمر بروید، اما اکنون کویرموتور با فرهنگ سازی بیشتر توانسته الگوی عرضه و فروش را ارتقا دهد و می بینید که خریداران می توانند در سراسر شهر به این نمایشگاه ها دسترسی داشته باشند. این الگوی موفق که دستاورد کویرموتور است، باعث شده حتی سایر واحدهای تولیدی نیز به توسعه شبکه فروش خود در سطح شهر بپردازند.

همچنین کویرموتور 5 سال متوالی رتبه اول خدمات پس از فروش را از آن خود کرده که رکوردی جدید در این حوزه به شمار می رود.

وی اشاره کرد: ظرفیت تولید کویر موتور 220هزار دستگاه در سال است که سال 99 تعداد 40هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شد و این رقم در سال 1400 به 60هزار دستگاه خواهد رسید.

 

کویرموتور

وی افزود: مدل S1 که همان طرح ویو است سالها قبل روی خط تولید رفته و در حال حاضر S2 یا طرح کلیک که یک موتور جدید و مدرن است با بیشتر شدن عمق داخلی سازی قرار است با تیراژ بالاتر و طبیعتا کاهش قیمت حاصل از صرفه جویی ارزی به بازار روانه شود. در حال حاضر کارخانه دیگری نیز در دست تاسیس است تا بتوانیم ظرفیت تولید سالانه خود را بالاتر ببریم.

خداپسند در ادامه گفت: درصد داخلی سازی موتورسیکلت ها با بومی سازی باطری و انجین رشد بیشتری خواهد داشت و به زودی کویرموتور قطب اصلی تولید باطری برای تمامی برندهای موجود در کشور خواهد شد. همچنین به زودی مشکل قیمت در تامین باطری های مخصوص موتورهای برقی با داخلی سازی این قطعه مرتفع خواهد شد. در حال حاضر 14درصد از کل تولیدات کویرموتور موتورسیکلت های برقی هستند.

عضو هیئت مدیره کویر موتور با اشاره به رسالت اصلی کویر موتور یعنی ((تغییر نگرش جامعه نسبت به موتورسکلت)) تشریح کرد: امروزه فرهنگ استفاده از موتورسیکلت عوض شده و از آن به عنوان یک وسیله نقلیه کارآمد یاد می شود و مردم نیز ذهنیت بهتری نسبت به آن دارند. ترویج استفاده صحیح و ایمن از موتورسیکلت علاوه بر تاثیر در کاهش ترافیک شهری، بر کاهش آلایندگی، مصرف سوخت و استرس های روانی موثر خواهد بود.

خداپسند در پاسخ به سوال مجله تخت گاز که چرا دیگر موتورسیکلت های سنگین در کویر موتور عرضه نمی شوند گفت: چند سال قبل کویرموتور سبدی متنوع از محصولات به نام آسیایی و اروپایی تحت عنوان موتورسنگین داشت که با سند و به صورت قانونی به مشتریان عرضه می شد، همچنین استعلام فروش و احراز مالکیت این موتورها در اختیار پلیس هم قرار می گرفت. اما با ورود فدراسیون اتومبیلرانی به صدور مجوزهای خاص برای ورزشکاران، این فضا دچار آسیب شد و کار را برای شرکتی مثل کویرموتور سخت کرد. کویرموتور خط مونتاژ اختصاصی موتورسنگین داشت که فعلا روی آن موتورهای معمولی مونتاژ می شود، اما پیگیر هستیم تا بتوانیم راهکاری بهتر از قبل برای تولید و فروش این موتورسیکلت های ورزشی تدارک ببینیم.

خداپسند همچنین از یک موتورسیکلت خاص چهارچرخ شهری با آپشن های خاص رونمایی کرد و از عرضه آن به به بازار در سال 1400 خبر داد.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی