پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتور تیونینگ شده 206

تعویض قطعات اصلی خودرو بدون مجوز جرم است!

اگر قصد دارید تا قطعات اصلی خودرو خود را به هر دلیلی تغییر دهید، توجه داشته باشید که اگر به صورت غیر مجاز این اقدام صورت گیرد مجازات قانونی در پی دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو برخی از قطعات در خودرو به عنوان لوازم مصرفی تلقی می شوند که هر مدت یک بار […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

اگر قصد دارید تا قطعات اصلی خودرو خود را به هر دلیلی تغییر دهید، توجه داشته باشید که اگر به صورت غیر مجاز این اقدام صورت گیرد مجازات قانونی در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

برخی از قطعات در خودرو به عنوان لوازم مصرفی تلقی می شوند که هر مدت یک بار باید تعویض شود اما در برخی موارد پیش می آید که به سبب تصادف و یا موردی دیگر مالک قطعه ای در خودرو را تعویض می کند که الزاما آن قطعه مصرفی نیست. حال اگر مالک خودرو این قطعه را به صورت غیرمجاز تغییر دهد، این اقدام جرم تلقی می شود و فردی که این کار را انجام داده باید مجازات قانونی را طی کند.

طبق آنچه که در ماده ۳۰ قانون نحوه جرائم راهنمایی و رانندگی عنوان شده است تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و نیز رنگ بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

موتور تیونینگ پژو 206

بر اساس این قانون در صورتی‌که بدون مجوز اقدام به تعویض موارد فوق شود بنا به تشخیص واحد رسیدگی به اعتراضات مندرج در ماده (5)، متخلف ملزم به پرداخت جریمه به مبلغ تا (یک چهارم تا یک هشتم) قیمت قطعه و یا رنگ تغییریافته خواهد شد و در صورت کشف نشدن فساد در احراز اصالت قطعه تعویض شده و خودرو ، نسبت به اصلاح سند اقدام لازم به‌عمل می‌آید.

لازم به ذکر است که اگر قطعه تغییر یافته فاقد استاندارد های لازم و مقررات فنی باشد نسبت به اوراق کردن خودرو اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مصاحبه با سعید گل محمدی، طراح سابق منصوری

پیرمردی که بازنشسته نمی‌شود!/ نگاهی به یکی مینی مسابقه ای با تغییراتی اساسی

بررسی پروژه تیونینگ مزدا 323 در ایران / آتش زیر خاکستر

‎وقتی یکی کافی نیست، 2 تا بساز!/ نسل دوم ون‌های فولکس‌واگن به توان 2

تویوتا 39 ساله در خیابان‌های مسکو / سورپرایز موکالوف!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی