پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اپل

اپل با ال جی و مگنا اینترنشنال خودرو می سازد!

کمپانی آمریکایی اپل برای ساخت خودرو خود به سراغ ال جی کره و مگنا اینترنشنال کانادا رفته تا پروژه Apple car خود را کلید بزند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شایعه ساخت یک خودرو برقی توسط اپل مدتی بوده که در رسانه مطرح شده و ظاهرا کمپانی آمریکایی به طور جدی قصد ساخت Apple […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

کمپانی آمریکایی اپل برای ساخت خودرو خود به سراغ ال جی کره و مگنا اینترنشنال کانادا رفته تا پروژه Apple car خود را کلید بزند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شایعه ساخت یک خودرو برقی توسط اپل مدتی بوده که در رسانه مطرح شده و ظاهرا کمپانی آمریکایی به طور جدی قصد ساخت Apple Car را دارد.

در همین راستا سی‌نت می‌نویسد، اپل به امضاء قراردادی با ال جی و شرکت تولیدی کانادایی با نام مگنا اینترنشنال نزدیک شده است. ظاهرا این سه شرکت همکاری می‌کنند تا خودروی اپل وارد مرحله‌ی تولید شود.

هیچ‌یک از نمایندگان اپل، ال جی و مگنا اینترنشنال به درخواست خبرنگاران برای توضیح پاسخ نداده‌اند؛ اما مطابق ادعای Korea Times، اپل از طریق ال جی پیشرانه‌ای الکتریکی طراحی می‌کند و مگنا اینترنشنال وظیفه‌ی تولید پیشرانه را بر عهده می‌گیرد. جزئیات توافق سه شرکت احتمالا تا پایان سال جاری میلادی به‌صورت عمومی اعلام می‌شود.

طبق شایعه‌های اوایل سال جاری میلادی، اپل به امضاء توافق‌نامه با برندهای تحت مالکیت هیوندای موتورز یعنی هیوندای و کیا نزدیک شده است تا از طریق منابع آن‌ها، اپل کار را تولید کند؛ اما یک ماه بعد مذاکرات اپل و هیوندای موتورز به در بسته خورد و خودروساز کره‌ای در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) رسما تأیید کرد هیچ ارتباطی به پروژه‌ی تولید خودروی برقی اپل ندارد.

بر اساس گزارش‌های بعدی، اپل با شرکت‌های دیگری در صنعت خودرو مذاکره کرده است و اکنون از ال جی و مگنا اینترنشنال به‌عنوان شرکای تجاری احتمالی اپل برای تولید خودرو یاد می‌شود.

ال جی تخصص زیادی در زمینه‌ی تولید باتری و پیشرانه‌ی خودروی برقی دارد و مگنا اینترنشنال شرکت بسیار بزرگی محسوب می‌شود که از تجربه‌ی زیادی در حوزه‌ی تولید برخوردار است. ساخت خودرو سخت است و به‌ نظر می‌رسد اپل نمی‌خواهد تمام فرایند تولید خودرو را به‌ شکل کاملا اختصاصی انجام بدهد.

خودروی برقی اپل تا حد زیادی ناشناخته است. در دهه‌ی اخیر گاه‌و‌بی‌گاه گزارش‌هایی درباره‌ی خودروی اپل شنیده‌‌ایم؛ اما نه‌تنها طراحی ظاهری آن قابل‌ تصور نیست، بلکه جزئیات پیشرانه و دیگر سیستم‌های داخلی آن را نیز نمی‌دانیم.

پروژه‌ی تایتان که نخستین تلاش اپل برای تولید خودرو بود، دو سال پیش به پایان راه رسید؛ چون اپل تصمیم گرفت صرفا روی نرم‌افزارهای مرتبط به خودرو کار کند؛ اما در آغاز ۲۰۲۱ باری دیگر گفته شد اپل تصمیم گرفته است خودرو تولید کند و فعالیت‌هایش را صرفا به نرم‌افزار محدود نکند. خودروی برقی اپل احتمالا دارای نرم‌افزار اختصاصی این شرکت خواهد بود. گفته می‌شود اپل کار باتری پیشرفته‌ای دارد که می‌تواند معادلات صنعت خودروی برقی را بر هم بزند.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

خاطره بازی با خودروهای دهه نودی (4) / بررسی فنی اپل وکترا

هیوندای کره و اپل آمریکا به توافق رسیدند

اعتراف جالب توجه آقای ماسک

اپل تا سال 2024 نخستین خودرو سواری خود را عرضه می کند

دیو و دلبر!/ مقایسه هیوندای i20 و اپل کورسا

استفاده از گوشی موبایل به جای کلید خودرو در آینده ای نزدیک!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی