پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

مجبور به عرضه خودرو در بورس هستیم!

یک کارشناس خودرو با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا خودرو را در بورس عرضه نمی‌کنند گفت: در شرایط فعلی ما مجبور به چنین کاری هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به چالش های طرح عرضه خودرو در بورس، گفت: اکنون مهمترین موضوع بازار و صنعت […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

یک کارشناس خودرو با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا خودرو را در بورس عرضه نمی‌کنند گفت: در شرایط فعلی ما مجبور به چنین کاری هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به چالش های طرح عرضه خودرو در بورس، گفت: اکنون مهمترین موضوع بازار و صنعت خودرو این است که باید قیمت ها واقعی شود و تا زمانی که قیمت ها دستوری در خودروسازی تعیین می شود، حاشیه بازار زیادی داریم و این نوسانات قیمت ادامه پیدا می کند.

وی بیان کرد: یا باید پنج درصد حاشیه بازار را دولت تعیین کند یا روش دیگری را برای کشف قیمت تعیین در نظر گرفته شود که برای کشف قیمت عرضه خودرو در بورس را پیشنهاد داده اند. البته چالش هایی برای این طرح وجود دارد که از جمله آن به نحوه کشف قیمت و بحث شفافیت که خود متخصصان بورس ارائه می کنند می توان شامل کرد.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: با عرضه خودرو در بورس شفافیت بیشتر و ارائه خودرو راحت تر خواهد بود اما چالش هایی وجود دارد که نگران کننده خواهد بود. اینکه چگونه قرار است در یک روز 2 هزار خودرو عرضه شود جای سوال است.

کاکایی بیان کرد: فرض کنید روزانه خودرو به بازار عرضه می شود، اینکه چه کسانی در صف قیمت هستند و معامله می کنند، مشخص نیست که باید تمهیداتی برای آنها در نظر گرفت. در مجموع ارائه خودرو در بورس و رسیدن به قیمت تعادلی می تواند کمی از این حاشیه بازار کم کند و خودروسازان و قطعه سازان به تولید سودآوری ادامه می دهند.

کاکایی با اشاره به اینکه باید هرچه سریعتر فکری به حال صنعت خودرو کرد، گفت: شرایط فعلی صنعت و اقتصاد کلان ما عادی نیست، عرضه خودرو در بورس هم برای یک حالت عادی مناسب نیست. در هیچ کجای دنیا خودرو را در بورس عرضه نمی‌کنند، ولی در شرایط فعلی ما مجبور به چنین کاری هستیم.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رضا شیوا خطاب به رئیس سازمان بورس: ” اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی”

بررسی عملکرد فروش بهمن ماه خساپا

عرضه خودروهای تولید شده داخلی در بورس کالا

تصویب طرح عرضه خودرو در بورس کالا در کمیسیون صنایع مجلس

پایان باز داستان عرضه خودرو در بورس

لزوم عرضه هرچه سریعتر خودرو در بورس

شیوه قیمت گذاری خودرو شورای رقابت بالانس ایجاد می کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی