پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ریگان خودرو

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ریگان خودرو بازداشت شدند

بعد از رفت و آمد های بسیار به نظر می رسید زمان آن رسیده که وضعیت ریگان خودرو بر خلاف ماه گذشته اندکی سر و سامان بگیرد اما با انتشار خبر بازداشت مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ظاهرا این روند با چالش جدی مواجه شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

بعد از رفت و آمد های بسیار به نظر می رسید زمان آن رسیده که وضعیت ریگان خودرو بر خلاف ماه گذشته اندکی سر و سامان بگیرد اما با انتشار خبر بازداشت مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ظاهرا این روند با چالش جدی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از اسب بخار ریگان خودرو که بعد از برجام با زوتی چین قرارداد همکاری بسته بود اقدام به پیش فروش کوپا کرد اما با اعمال تحریم ها از سال ۹۷ و همچنین ورشکست شدن شریک چینی ، نتوانست از پس تعهدات معوق بربیاید.

این موضوع باعث اعتراض مشتریان شد و از سوی دیگر در حالی که همچنان این شرکت توان ایفای تعهدات سال ۹۷ را نداشت طبق اظهارات منابع، شهر خودرو به عنوان ارائه دهنده خدمات فروش و پس از فروش به محصولات ریگان خودرو، بدون اطلاع اقدام به پیش فروش مجدد کوپا کرد که این موضوع باعث افزایش اعتراضات شد و نهادهای قضایی جهت احقاق حق مشتریان وارد عمل شدند.

از سوی دیگر با توجه به وضعیت بغرنج شریک چینی ریگان خودرو ، پروسه تولید محصولات این شرکت با مشکل مواجه شد. در همین حال عدم ثبات مدیریت و تغییرات پی در پی و همچنین رفت و آمدهای سرمایه گذاران مختلف، باعث ایجاد وقفه در تولید و طولانی تر شدن انتظار مشتریان برای تعیین تکلیف شد.

لذا با توجه به تعهدات معوق ، ریگان خودرو بنابر قانون نمی توانست برای تولید و محصول جدید اقدام به فروش کند.

این امر موجب شد که انتظار مردم طولانی تر و موج اعتراضات و شکایات گسترده تر گردد. با این حال و پس از کش و قوس های فراوان این شرکت با توجه به تاخیر در تامین قطعات مورد نیاز از سوی شریک چینی ، اقدام به تولید جی ام سی اس ۳۵۰ کرد. در همین حال اوایل سال جدید بود که خبر فروش ۸۰ درصد سهام ریگان خودرو به یک شرکت سرمایه گذاری گلستانی منتشر شد.

این خبر به نوبه خود باعث شد که مشتریان خشنود شده و منتظر اخبار جدید مبنی بر دریافت خودروی خود باشند، اما آنگونه که خبرها حاکیست این سرمایه گذار که تجربه ای در تولید خودرو نداشته است قریب به سه هفته می شود که ریگان خودرو را ترک کرده است.

از سوی دیگر در حالی که مشتریان و همچنین ریگان خودرو خود را آماده تولید انبوه محصول جدید می کردند ، خبر آمد که عصر امروز مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره از سوی مقامات قضایی بازداشت شدند. این بازداشت در حالی انجام شده است که ریگان خودرو به تازگی شروع به تولید محصول جدید کرده بود و امید در بین اعضای این مجموعه رو به تزاید گذاشته بود.

بنابراین با این بازداشت و همچنین ترک سرمایه گذار مذکور، به نظر می رسد که چرخ تولید این شرکت مجدداً از کار افتاده و نگرانی هایی از بابت افول اشتغال، هر چند اندک، بوجود آید که امید است این مهم با نگرش به حفظ اشتغال ایجاد شده، مورد ارزیابی مجدد واقع شود.

از سویی هنوز تکلیف مشتریان شاکی ریگان خودرو مشخص نیست و بدیهی است که باید قانون گذاران و ناظران بر آن هرچه سریعتر حقوق از دست رفته حواله داران کوپا T210 را احیا کنند.

انتهای پیام/

برنامه ریگان خودرو در خصوص مشتریان کوپا

آغاز تولید کوپا و JMC S350

مدیرعامل جدید ریگان خودرو معرفی شد

چینیِ بد شانس!/ برخورد نزدیک با کوپا T210 فیس لیفت

خط تولید محصول جدید ریگان خودرو با حضور استاندار کرمان افتتاح شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی