پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمیکو آسنا

رونمایی از 2 محصول جدید آمیکو

مدیر فروش گروه صنعتی ارس خودرو دیزل ( آمیکو ) از رونمایی از 2 محصول جدید توسط این خودروساز خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طی سال های اخیر، بازار پیکاپ برای بسیاری از شرکت ها جذاب شده است. به نحوی که، طی ماه های گذشته شاهد رونمایی و عرضه برخی از این […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر فروش گروه صنعتی ارس خودرو دیزل ( آمیکو ) از رونمایی از 2 محصول جدید توسط این خودروساز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طی سال های اخیر، بازار پیکاپ برای بسیاری از شرکت ها جذاب شده است. به نحوی که، طی ماه های گذشته شاهد رونمایی و عرضه برخی از این خودروها بودیم.این بازار براساس اخبار و حضور سایر شرکت ها در این سگمنت خواهد بود.

حضوری که نشان می دهد رقابت و تنوع در این بازار سخت تر و بیش تر خواهد شد. به بیان دیگر، رقابت شدیدی میان برندهای قدیمی و تازه واردان به این کلاس شکل خواهد گرفت.

در این حالت، هر شرکت برنامه ریزی هایی انجام می دهد تا بتواند علاوه بر حفظ سهم بازار شرایطی را به وجود آورد تا بتواند سهم بیش تری کسب کند.

آمیکو نیز از جمله شرکت هایی هست که با پیکاپ آسنا در این بازار حضور دارد. این موضوع را در کنار موضوعاتی مانند برنامه های این شرکت برای سال جاری، هدف گذاری فروش، نحوه مواجهه آمیکو با احیا و یا عدم احیای برجام و محصولات جدید، با دکتر حمید ترکی، مدیر فروش جدیدش شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو)، در میان گذاشته ایم:

پیش از پرداختن به موضوعات مرتبط با ارس خودرو دیزل (آمیکو)، به عنوان یک کارشناس می خواهم بدانم، تحلیل شما از بازار خودرو در سال 1400 چیست؟

بازار خودرو امسال به دلیل عوامل زیادی که روی آن تأثیر می‌گذارد، کمی غیرقابل پیش‌بینی است. به هر حال، جدای از این‌که اکنون در ماه رمضان هستیم و همیشه در این ماه بازار مقداری افت دارد، اما انتظاراتی که مردم از مذاکرات وین و بازگشت آمریکا به برجام دارند و همچنین کاهش نرخ ارز و قیمت خودروهای وارداتی، باعث شده مشتری‌ها برای خرید کمی دست نگه دارند. از آن طرف، این احتمال هم وجود دارد که اتفاقی صورت نگیرد و قیمت‌ها برود بالا، ‌یعنی هر دو این حالت‌ها ممکن هست. بنابراین این ماجرا بازار را در‌ هاله‌ای از ابهام فرو برده است. ضمن این که، از آن سو در اواخر خردادماه انتخابات ریاست جمهوری و تغییر دولت را در پیش داریم. آن هم ممکن است که در شرایط بازار تأثیر بگذارد.

بازار آمیکو چه طور خواهد شد؟

بخشی از مصرف کنندگان محصولات آمیکو سازمانی هستند. به نظرم بازارهای سازمانی هم یک مقدار از این تغییر و تحول دولت متأثر خواهند بود، چون به هر حال، عواملی که به آن ها اشاره شده موجب می شود فعلاً تصویر روشنی از بازار خودرو در سال 1400 قابل دید نباشد. البته براساس تجارب سال گذشته من فکر می‌کنم به هر حال تا حدی ما مشتریان خودمان را خواهیم داشت و امسال مشکلی برای فروش در بازار نداشته باشیم.

یعنی آمیکو به یک شناخت کامل از بازار و مشتریانش رسیده است؟

بله، آمیکو در دو بخش از بازار متمرکز شده است و محصولات مناسب آن بخش‌ها را تولید کرده و پوشش می دهد. طبیعتاً با پیش‌بینی‌ها و برنامه ریزی هایی صورت گرفته است و همچنین استراتژی‌هایی که امسال در فروش مدنظر داریم، به اهداف فروش در سال 1400 دست پیدا خواهیم کرد.

آمیکو برای سال جاری چه برنامه ای برای کسب سهم بیش تر در نظر گرفته دارد؟

آمیکو در دو سگمنت پیکاپ دوکابین، 4×4 و دیگری کامیون های سنگین فعال است. در هر دو حوزه هم آمیکو سابقه دارد. در واقع، زمانی که آمیکو وارد بازار پیکاپ شد، رقیبی به آن صورت در بازار نداشتیم. از سوی دیگر، محصولاتی که به تازگی به این بازار اضافه شده است، نشان از جذابیت بازار پیکاپ دارد؛ یک نمونه سال گذشته رونمایی شد، یک محصول دیگر هم بنابر اطلاع ما در حال تست و بررسی است و به زودی، وارد بازار خواهد شد. این نشان می‌دهد که این سگمنت بازاری رو به رشد دارد. از طرف دیگر، با توجه به گسترده شدن فرهنگ آفرودسواری، با افزایش تقاضا در این بازار همراه خواهیم شد. آمیکو نیز با آسنا پاسخ مناسبی به بازار داده است. این پیکاپ جزء اولین پیکاپ‌های دوکابینی است که به ایران آمد و رضایت خوبی را نیز در بین مشتریانش دارد. بنابراین ما روی این بازار به‌عنوان یکی از بخش‌هایی که بازار هدف ماست، متمرکز هستیم و برنامه های آمیکو برای این بازار در حال اجراست.

هدف‌گذاری برای فروش چند دستگاه است؟

هدف‌گذاری برای امسال دوهزار دستگاه پیکاپ است. خوشبختانه با توجه به زیرساخت هایی که در اختیار داریم در تولید نسبت به رقبا جلوتر هستیم. به نحوی که، نه تنها در حال حاضر محصول آماده تحویل داریم، بلکه بخش زیادی از قطعات مورد نیاز نیز رسیده و بخش دیگری در راه است. در حال حاضر، برای رسیدن به اهداف برنامه و تولید عملاً هیچ مشکلی نداریم. فکر می‌کنم نسبت به سایر رقبا بتوانیم بهتر و سر موعد خودرو را به مشتری تحویل بدهیم.

در حال تست و بررسی محصول جدید هستید؟

یک محصول جدید داریم که فعلاً به مرحله رونمایی نرسیده است.

در چه سگمنتی است؟

در همین سگمنت پیکاپ به زودی یک محصول معرفی خواهیم کرد.

آمیکو در بازار خودروهای سنگین نیز حضور دارد. در این بازار هم رقابت سخت شده است. چه برنامه‌ای دارید که بتوانید سهم بیش تری داشته باشید ؟

اکنون کمپرسی 2631 در حال تولید و تحویل به مشتریان است. این روندی است که به صورت روتین تا پایان امسال براساس برنامه ریزی صورت گرفته ادامه خواهد داشت و تیراژ مناسبی هم برایش در نظر گرفته شده است. از این نظر، مشکلی نخواهیم داشت. از سوی دیگر، یک کامیون دیگر نیز با نشان آمیکو وارد بازار خواهد شد .

هر 2 محصول نیمه دوم سال رونمایی می‌شوند؟

بله، تقریباً اوایل نیمه دوم سال یا همان اوایل پاییز رونمایی می‌شوند. شاید محصول پیکاپ زودتر رونمایی شود.

به ورود محصولات جدید از سوی رقبا اشاره شد. طبیعتاً رقابت سخت تر خواهد شد. محصولات ارس خودرودیزل چه مزيت رقابتی‌ای دارد؟

آمیکو سعی می کند با مشخصات فنی مناسب و در عين حال، قيمت‌گذاري منطقي، نه تنها جایگاه خود را حفظ کند بلکه با تکیه بر سابقه، تجربه و همچنین ویژگی هایی که محصولاتش دارد، سهم بیش تری از بازار کسب کند. به عنوان مثال، پیکاپ آسنا با توجه به مشخصات ابعادي، تناژي و ظرفيتي نسبت به رقبا متمایز است. محصولات آمیکو در مصرف سوخت نیز مزيت‌هايي دارد. بنابراین با توجه جمیع عوامل قیمت گذاری هم منطقی صورت گرفته است. با این حال، سعي مي‌كنيم شرايط را هم به مرور براي مشتريان تسهيل كنيم تا بتوانيم با اعتبار دادن به مشتريان و تسهيلات، فضاي فروش را براي مشتري فراهم كنيم، يعني امكان‌پذير باشد كه مشتري بتواند و بيايد از محصولات ما با توان خود خريد كند.

با توجه به دوگانه‌بودن وضعيت؛ مذاکرات برای احیای برجام در حال انجام است. حال یا برجام احیا خواهد شد و یا خیر. آیا آمیکو برای هر دو وضعیت آمادگی دارد؟

آميكو خود را براي شرايط سخت آماده كرده است. در سخت‌ترين شرايط هم ما همواره محصول به بازار داده ايم و آمادگي آن را داريم كه در حد امکان بتوانيم محصول خوب را با قيمت مناسب و با شرايط مناسب به دست مشتري برسانيم، اما باید در نظر داشت که آمیکو يك شركت تجاري نیست، بلکه يك بنگاه توليدي هست. بنابراين به دنبال كسب سود از نوسانات بازار نيستيم. ارس خودرودیزل يك مجموعه توليدي است كه بخش زيادي از مردم منطقه در مجموعه هایش مشغول به كار هستند و اشتغال خيلي خوبي را اين شركت ايجاد كرده و از گردش توليد خودرو درآمدش را كسب مي‌كند. بنابراين نگاهش به قيمت‌گذاري، منطبق به هزينه‌هاي خودش است. سعي مي‌كنيم تا آن جايي كه ممكن است و اجازه مي‌دهد فضاي قيمت تمام‌شده محصولات ما، مخصوصاً مواقعي كه قيمت‌ها به صورت نجومي بالا مي‌رود خيلي اسير نوسانات نباشد و نشود. اما اين مهم تا جایی ممکن است که محدوديت‌ها به ما اين اجازه را بدهد. در نهایت، باید اشاره کنم هدف آمیکو اين است كه بتواند به بهترين شكل، خودرو را با قيمت مناسب و كيفيت خوب به دست مشتريان برساند.

انتهای پیام/

انتشار جزئیات فنی سیستم ترمز کامیون 2631 آمیکو

آغاز فروش کامیونت 5.2 آمیکو از امروز

مغفول ماندن ظرفیت تولید داخل با واردات خودرو کارکرده/ برنامه آمیکو برای بازار لوازم یدکی

امداد رسانی آمیکو به یک گروه کوه نوردی مفقودی در کوه های کامتال

فروش و خدمات پس از فروش ارس خودرو دیزل (آمیکو) باز است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی