پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نقل و انتقال سند خودرو

برگ سبز خودرو سند عادی است نه رسمی!

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: برگ سبزی که در نیروی انتظامی صادر می‌شود سند عادی است نه رسمی. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سئوالی در مورد خرید و فروش خودرو و ثبت رسمی آن، با بیان اینکه […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: برگ سبزی که در نیروی انتظامی صادر می‌شود سند عادی است نه رسمی.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سئوالی در مورد خرید و فروش خودرو و ثبت رسمی آن، با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و مردم باید تابع قانون باشند، اظهار کرد: به موجب ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این قانون مشخص شده که قبل از صدور سند رسمی باید از نیروی انتظامی برای تعویض پلاک و تسویه جرایم و اصالت خودرو استعلاماتی انجام و بعد سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود، ولی برخی گفتند که دیوان عدالت اداری این قانون را نسخ کرده است در حالی که دیوان عدالت اداری صلاحیت نسخ قانون را ندارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه برگ سبزی که در نیروی انتظامی صادر می‌شود سند عادی است نه رسمی، گفت: در سال گذشته، نزدیک به ۷۹ هزار پرونده الزام به تنظیم سند رسمی خودرو تشکیل شده است که طرفین به موجب انجام معامله عادی برای نقل و انتقال خودرو با مشکلاتی مواجه و ناچار به طرح دعوی در محاکم شده بودند.

انتهای پیام/

دنا پلاس دنده ای توربو در بازار چه قیمتی است؟/ جدیدترین قیمت خودرو در بازار

قطعه سازان با قیمت‌ها فعلی قادر به تولید قطعات خودرو نیستند

سیاست های فعلی، صنعت خودرو اهداف ترامپ را محقق خواهد کرد

افت قیمت خودرو طی روزهای آتی دور از ذهن نیست!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی