پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

سایپای نوین به دنبال بومی‌ سازی صنعت خودرو و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصمیم مدیران سایپا برای تولید و عرضه شش خودروی جدید و شاسی بلند درطول مدت دو سال گفت: سایپای نوین به دنبال بومی‌سازی صنعت خودرو و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳ خرداد ۱۴۰۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصمیم مدیران سایپا برای تولید و عرضه شش خودروی جدید و شاسی بلند درطول مدت دو سال گفت: سایپای نوین به دنبال بومی‌سازی صنعت خودرو و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتخاذ سیاست جدید مدیران سایپا برای تولید خودروهای با کیفیت و قابل رقابت با خودروهای خارجی اظهار داشت: صنعت خودروی ما در گذشته نتوانست اعتماد مصرف‌کننده داخلی را جلب کند دلیل آن هم به فروش بیشتر با قیمت بیشتر و تولید خودروهای بی‌کیفیت برمی‌گشت.

وی افزود: مدیران خودروساز در گذشته فکر می‌کردند هرچه بر روی کیفیت خودرو کمتر هزینه کنند، هزینه تولید کاهش می‌یابد و آنها سود بیشتری می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: متأسفانه صنعت خودروی ما دچار یک بیماری بود و به سمت تولید خودروهای باکیفیت حرکت نکرد.

سرمدی با اشاره به تخاذ سیاست سایپای نوین از سوی مدیران این شرکت ادامه داد: سایپای نوین و تصمیم مدیران این شرکت برای تولید خودروهای باکیفیت اقدام خوب و مقدسی است و پاسخ به مطالبات چندین ساله مردم است.

وی افزود: اینکه مدیران ما به سمت تولید خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب حرکت کنند اقدام خوبی است اما در عین حال باید به این نکته توجه داشته باشیم که اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه هم به خودرو نیاز دارند. به عبارت دیگر تولید خودرو باید به گونه‌ای باشد که هم قیمت مناسب داشته باشد و هم کیفیت خوبی داشته باشد و افراد کم درآمد و قشر متوسط جامعه هم بتوانند خودرویی برای خود تهیه کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: در سایپای نوین شاهد افزایش تولید قطعات خودرو و همکاری سایپا با شرکت های دانش بنیان ایرانی و استارتاپ های زیر نظر نیروهای مسلح هستیم.

سرمدی با اشاره به حرکت مدیران سایپا به سمت بومی‌سازی قطعات داخلی و انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان داخلی از جمله وزارت دفاع عنوان کرد: بهره‌گیری از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین توانمندی وزارت دفاع برای ساخت قطعات خودرو در داخل در راستای منویات مقام معظم رهبری و تأکید مکرر ایشان مبنی بر نگاه به داخل است.

وی افزود: باید از توانمندی‌ و استعدادهای نیروهای داخلی کشور برای تولید در داخل بهره برد و ما این اقدام شرکت سایپا را یک حرکت مثبت می‌دانیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همکاری سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت دفاع برای تولید قطعات در داخل هم به بومی‌سازی خودرو کمک می‌کند و هم موجب اشتغال در داخل می‌شود؛ از طرف دیگر مشوقی برای سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران خواهد بود.

انتهای پیام/

قیمت محصولات خودروسازان افزایش یافت + قیمت محصولات سایپا

طراحی و تولید خودروی شاهین نقطه عطفی در کارنامه شرکت سایپا است

افت نقدینگی، علت کاهش عرضه خودرو به بازار است

اتخاذ سیاست سایپای نوین با رفتن به سمت تولید خودروهای با کیفیت اقدام مثبت و مفیدی است

احیای مسئولیت‌های اجتماعی اقتصاد مقاومتی توسط وزیر صمت و مدیرعامل سایپا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی