پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

افت نقدینگی، علت کاهش عرضه خودرو به بازار است

به گفته سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، نقدینگی ایران خودرو و سایپا کاهش یافته و این موضوع در عرضه آن‌ها اثر گذاشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت میزان کاهش عرضه خودرو‌های ایران خودرو و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲ خرداد ۱۴۰۰

به گفته سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، نقدینگی ایران خودرو و سایپا کاهش یافته و این موضوع در عرضه آن‌ها اثر گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت میزان کاهش عرضه خودرو‌های ایران خودرو و سایپا به بازار چیست؟ گفت: نقدینگی ایران خودرو و سایپا کاهش یافته و این موضوع در عرضه آن‌ها اثر گذاشته است.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: بسیاری از سازندگان قطعه برای دریافت پول به مشکل بر خورده اند که کارشان به مجلس کشیده شده است.

بهنیا تشریح کرد: بزرگ‌ترین مشکلات قطعه سازان مشکل نقدینگی است و باعث می‌شود تولید انواع قطعات مانند جلو بلندی و چراغ با بحران رو به رو شود. در اصل روش قیمت گذاری کنونی اجازه نمی‌دهد مشکل نقدینگی حل شود.

او بیان کرد: چندی پیش طرح واگذاری خودرو به بورس را مطرح کردند، اما روش اجرایی آن مشخص نشده است و ممکن است حتی این روش همان رانت روش قیمت گذاری فعلی را به وجود بیاورد و در نهایت خودرو باز هم با قیمت بالا فروخته شود چرا که کشف قیمت نیز در آن مشخص نشده است.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: ادامه داد: در کشورمان متاسفانه نهادی برای تصمیم گیری قیمت گذاری خودرو نداریم، وزارت صمت، شورای رقابت، سازمان حمایت و مجلس روش‌های مختلفی را برای قیمت گذاری اعلام می کنند.

بهنیا گفت: در کشورمان توانایی افزایش تولید را داریم و حتی امسال با وجود مشکل نقدینگی ۲۵ درصد افرایش تولید داشته ایم. مطالبات قطعه سازان فقط در ۲ ماه اول امسال به ۳۵ هزار میلیارد تومان رسیده است و اکنون نمی‌توانیم ورق فولادی، نیم ساخته و دیگر مواد اولیه را خریداری کنیم.

سخنگوی انجمن قطعه سازان گفت: خودروسازان خودرو تولید می‌کنند، اما نمی‌توانند آن را تجاری کنند چرا که برخی قطعات را نمی‌توانند تهیه کنند. اکنون قیمت خودرو در بازار و کارخانه ۱۰۰ درصد اختلاف دارد.

او گفت: قطعه ساز به سایت بهین یاب برای تهیه مواد اولیه مراجعه می‌کند، اما موانعی سر راه آن‌ها گذاشته شده است که نمی‌توانند فعالیت خود را به خوبی ادامه دهند و ممکن است حتی توقف تولید داشته باشند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فروش فوق العاده چهار محصول ایران خودرو از فردا

قیمت محصولات خودروسازان افزایش یافت + قیمت محصولات ایران خودرو

خودروسازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو ندارند

قیمت انواع مدل های پراید در بازار

قیمت گذاری دستوری جز ایجاد رانت و فساد مزیت دیگری ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی