پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک کامیون-خودرو سنگین

کامیون داران همچنان درگیر مشکل تامین لاستیک مورد نیاز

به گفته دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور, مشکلات تولید، تامین و توزیع لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران همچنان پابرجاست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور درباره مشکلات کامیون‌داران برای تامین لاستیک مورد نیازشان در بازار اظهار کرد: در شرایط کنونی استفاده از لاستیک‌های سیمی به جای نخی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

به گفته دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور, مشکلات تولید، تامین و توزیع لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران همچنان پابرجاست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور درباره مشکلات کامیون‌داران برای تامین لاستیک مورد نیازشان در بازار اظهار کرد: در شرایط کنونی استفاده از لاستیک‌های سیمی به جای نخی مصرف بیشتر و مزیت بیشتری برای کامیون‌داران از نظر امنیت، کیفیت و صرفه اقتصادی دارد اما به غیر از برند داخلی، کارخانه‌های دیگر، لاستیک‌های نخی تولید می‌کنند البته در این زمینه اگر حقایقی را بگوییم، برخی اینگونه تصور و برداشت می‌کنند که مخالف تولید داخلی هستیم.

وی با بیان اینکه کیفیت، ملاک اصلی برای کامیون‌داران است، افزود: اگر به این نتیجه برسیم که با استفاده و خرید لاستیک‌های تولید داخل، کیفیت آن برند داخلی بهتر خواهد شد مسلما از تولید داخل حمایت خواهیم کرد اما زمانی که شاهد کاهش کیفیت لاستیک‌های تولید داخلی در چهل سال گذشته بوده‌ایم نباید به نام حمایت از تولید داخلی از جیب مردم و کامیون‌داران هزینه کرد و بدتر از آن امنیت جانی کامیون‌داران را هم به خطر انداخت.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور ادامه داد: این مصرف کننده (کامیون‌دار) است که باید تصمیم بگیرد از لاستیک تولید داخلی باید استفادذه کند یا خارجی اما در برخی از کامیون‌های حمل مواد خطرناک و سوختی و وسایل حمل و نقل سنگینمسافری مانند اتوبوس و مینی‌بوس، کیفیت لاستیک اهمیت بالایی دارد و باید نسبت به این مسئله توجه ویژه‌ای کرد. دراین زمینه حتی برخی از کارخانه‌های تولیدکننده برخی از مشکلات کیفیتی تولیداتشان را پذیرفته‌اند و اعلام کردند که خط تولید لاستیک چینی را فعال خواهند کرد.

کریمی اضافه کرد: البته برای کامیون‌داران اولویت با لاستیک اروپایی با برندهای معتبر و کیفی است و پس از آن به دنبال برندهای کره‌ای می‌گردد و گزینه سوم لاستیک‌های چینی است اما بازهم بین برندهای چینی و ایرانی، ترجیح کامیون‌داران از نظر کیفیت و قیمت لاستیک چینی است.

وی گفت: در زمینه نظارت بر تامین و توزیع لاستیک مشکلات بسیاری وجود دارد یکی از این مشکلات افزایش قیمت لاستیک در شرایطی است که نرخ ارز کاهش داشته است به عنوان مثال لاستیک چینی که در سال گذشته با ارز 28 هزار تومانی نهایتا 12 میلیون تومان برای کامیون‌داران تمام می‌شد در حال حاضر به 15 میلیون تومان به ازای هر جفت رسیده است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که وزارت صمت آمار ارقام واردات، تولید و مصرف ندارد و به همین دلیل در ماه‌های گذشته بخشی از لاستیک‌های مورد نیاز کامیون‌داران از طریق واردات غیر رسمی تامین ‌شد که شامل قاچاق یا واردات از طریق مناطق آزاد بود. البته اخیرا ساماندهی نسبی در این زمینه صورت گرفت اما تا زمانی که نظارت درست و دقیق نباشد نمی‌توان انتظار داشت که مشکل کامیون‌داران در این زمینه حل شود.

انتهای پیام \ ایسنا

قیمت لاستیک داخلی در بازار

قیمت لاستیک داخلی در بازار + جدول

توانایی تولید تایر برخی از خودروهای شاسی بلند در کشور وجود دارد

قیمت لاستیک داخلی در بازار + جدول

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی