پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی و ریماک

یک اتحاد کوبنده!/ ماجرای شراکت ریماک و بوگاتی با نقش آفرینی پورشه

به تازگی خبر شراکت ریماک ، سازنده ابر خودروهای برقی و بوگاتی به عنوان اسوطره ساخت سوپر ماشین های افسانه و سریع السیر مثل بمب در صنعت خودرو صدا کرده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو سال 2009 کمپانی کروات ریماک در زمینه ساخت ابر خودروهای برقی کار خود را آغاز کرد. این […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۶ تیر ۱۴۰۰

به تازگی خبر شراکت ریماک ، سازنده ابر خودروهای برقی و بوگاتی به عنوان اسوطره ساخت سوپر ماشین های افسانه و سریع السیر مثل بمب در صنعت خودرو صدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

سال 2009 کمپانی کروات ریماک در زمینه ساخت ابر خودروهای برقی کار خود را آغاز کرد. این خودروساز که یک استارت آپ موفق هم به شمار می رود، اولین محصول ریماک که در کشور کرواسی پا گرفته، یک ون برقی کانسپت بود. بعد از این خودرو کانسپت Tow معرفی شد.

کمپانی ریماک

نوارا در حقیقت نسخه تولیدی کانسپت Tow به شمار می رود که ماه گذشته تولید شده و نشان می دهد اعداد شگفت انگیز دنیای کانسپت ها می توانند واقعیت داشته باشند.

ریماک نوارا

جالب است بدانید ریماک نوارا از 4 موتور برقی بهره می برد که سر جمع می توانند 1914 اسب بخار قدرت و 2360 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خروجی سرسام آور به نوارا کمک می کند تا کمتر از 2 ثانیه (1.97 ثانیه) زمان نیاز داشته باشد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ریماک با تولید نوارا که پرچم دار ابر خودروهای الکتریکی به شمار می رود، تبدیل به یکی از مهمترین خودروسازن دنیا شده است. انقدر مهم که پورشه تصمیم گرفته سهمش را در این کمپانی افزایش داده و به 24 درصد برساند.

کمپانی ریماک

بعد از شایعاتی مبنی بر شرکات پورشه و ریماک با بوگاتی، حالا این خبر رسمی شده و این 3 کمپانی با یکدیگر قرارداد مشترک امضا کرده اند. حسابش را بکنید، کمپانی سازنده یکی از قوی ترین سوپر اسپرت های الکتریکی جهان با یک کمپانی افسانه ای مثل بوگاتی همکار شود. نتیجه کار حتما یک ابر خودرو با توان عجیب و غریب خواهد بود. حاصل شراکت این 2 خودروساز، یک کمپانی مسئولیت محدود به نام بوگاتی ریماک (Bugatti Rimac LLC) است.

بوگاتی و ریماک

مقر این شرکت در زاگرب در کرواسی بوده و قرار است در 3 ماهه پایانی سال جاری میلادی تأسیس شود. این اتحاد توسط ریماک کنترل خواهد شد زیرا ۵۵ درصد از جوینت ونچر را در اختیار دارد. بعد از این قرزارداد ریماک همچنان تولید Nevara را ادامه می دهد و بوگاتی نیز تولید نسخه هایی از شیرون را در دستور کار دارد. اما محصول این همکاری مشترک یک خودروی کاملاً متفاوت خواهد بود که البته طراحی و تولید آن زمان‌بر است. نکته مهم این است که با انتقال تکنولوژی که از این همکاری حاصل می شود احتمالاً جانشین بوگاتی شیرون یک ابرخودروی تمام برقی با نشان بوگاتی باشد و خودروهای بوگاتی تمام برقی خواهند شد.

بوگاتی و ریماک

گفته می‌شود در این اتحاد، بوگاتی نقش فرمان‌بردار را خواهد داشت زیرا «مت ریماک» مدیرعامل شرکت مشترک جدید خواهد بود. پورشه نیز قرار است به‌عنوان یک شریک استراتژیک، نقشی اساسی داشته باشد و مدیرعامل این شرکت «اولیور بلوم» عضو هیئت نظارت بوگاتی-ریماک خواهد شد.

مت ریماک

نظر مت ریماک در خصوص این شراکت:

بوگاتی و ریماک شرکایی عالی برای یکدیگر هستند. ما خود را به‌عنوان یک پیشگام در زمینهٔ تکنولوژی الکتریکی تثبیت کرده‌ایم درحالی‌که بوگاتی بیش از یک قرن تجربه در زمینهٔ تولید خودروهای رده بالا دارد و سنت برجسته‌ای را به همراه می‌آورد که عملاً در تاریخ صنعت خودرو بی‌نظیر است. ما باهم دانش، تکنولوژی و دارایی‌های خود را با هدف ایجاد پروژه‌های بسیار خاص در آینده جمع خواهیم کرد

از سوی دیگر، خود ریماک در حال تقسیم به دو شرکت به نام‌های ریماک گروپ و ریماک تکنولوژی است. ریماک گروپ فعالیت بزرگ‌تری دارد اما ریماک تکنولوژی که به‌طور کامل متعلق به ریماک گروپ خواهد بود، روی توسعه، تولید و تأمین سیستم‌های باطری، قوای محرکه و دیگر قطعات الکتریکی تمرکز خواهد داشت. جالب اینجا است که هیوندای ۱۲ درصد سهام خود در ریماک را حفظ خواهد کرد.

بوگاتی و ریماک

چگونگی تقسیم سهام

ریماک سهم ۵۵ درصدی را از این کمپانی خواهد داشت و ۴۵ درصد باقی مانده به پورشه به عنوان مالک بوگاتی (هر دو زیر مجموعه گروه فولکس واگن هستند) می رسد. مت ریماک (Mate Rimac)، مؤسس کمپانی ریماک ، سهم ۳۷ درصدی خود را در ریماک حفظ می کند و ۲۴ سهم ۲۴ درصدی پورشه هم در ریماک حفظ می شود. گروه هیوندای ۱۲ درصد از سهام ریماک را خواهد داشت و باقی سهام هم بین سرمایه گذاران دیگر باقی می ماند. تشکیل شرکت جدید اواخر سال ۲۰۲۱ انجام می شود و باید دید تلفیق نوآوری های ریماک و هنر طراحی بوگاتی چه محصولی را رقم خواهد زد.

کمپانی ریماک

ریماک به طور مستقل به تأمین پیشرانه و باتری برای دیگر کمپانی ها ادامه می دهد و اداره ریماک و کمپانی جدید بوگاتی – ریماک به عهده مت ریماک خواهد بود. این همکاری فعالیت فعلی دو کمپانی را تغییر نمی دهد و هر دو ساخت خودروهای خود را ادامه می دهند. کمپانی تازه تأسیس هم در بخش توسعه فناوری ریماک در کرواسی کار خود را آغاز می کند که این شاید به دلیلی سهم حداکثری ریماک در این همکاری باشد.

نتیجه همکاری مشترک بوگاتی و ریماک

همان طور که گفته شد، این کمپانی جدید در زاگرب کرواسی تأسیس خواهد شد و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی آن اشتغال زایی 2500 نفری را در پی خواهد داشت. البته این شرکت در آغاز کار خود را با 430 کارمند شروع می کند که 300 نفر آن ها در زاگرب کرواسی و 130 نفر دیگر در کمپانی بوگاتی در فرانسه مستقر خواهند شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی