پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آسنا آمیکو

آشنایی با سیستم تعلیق (چرخ های جلو) آسنا

طراحان خودروی آسنا برای افزایش راحتی و ارتقا هندلینگ خودرو چرخ های جلو را با سیستم تعلیق مستقل جناقی دوبل مجهز کرده اند. این سیستم به دلیل کم حجم بودن و وزن کم نسبت به سیستمهای تعلیق دیگر به کاهش وزن کلی خودرو کمک می کند و اجازه می دهد تا اتومبیل ضمن پایداری بیشتر […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۹ تیر ۱۴۰۰
طراحان خودروی آسنا برای افزایش راحتی و ارتقا هندلینگ خودرو چرخ های جلو را با سیستم تعلیق مستقل جناقی دوبل مجهز کرده اند. این سیستم به دلیل کم حجم بودن و وزن کم نسبت به سیستمهای تعلیق دیگر به کاهش وزن کلی خودرو کمک می کند و اجازه می دهد تا اتومبیل ضمن پایداری بیشتر و با استهلاک کمتر حرکت نماید و باعث نرمی خودرو و راحتی مسافر درشرایط جاده های ناهموار می گردد.
علاوه بر آن هزینه های تعمیر و نگهداری این نوع سیستم تعلیق برای مصرف کنندگان پایین است. چرخ در این سیستم تعلیق به کمک دو بازو، در بالاترین و پایین‌ترین وضعیت می‌تواند زاویه اولیه خود با محور عمودی را حفظ کند و این مسئله یک مزیت بزرگ برای این سیستم به شمار می‌رود. زاویه چرخ نسبت به محور عمودی نقش مهمی در تعادل خودرو در فشارها و پیچ های تند مسیرهای ناهموار دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی