پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کمترین هزینه تعمیرات در میان خودروساز ها (6)

علت ریپ زدن خودرو در حال حرکت چیست؟

اگر خودرو در سرعت‌های مختلف و مخصوصا در دور‌های بالا بیشتر در دنده‌های پایین ریپ زد، چکار کنیم؟ به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بسیاری از مواقع پیش می آید که افراد سوال های مختلفی در خصوص نکات فنی خودرو و مکانیکی دارند اما پیدا کردن جواب برایشان مشکل است، در این گزارش به یکی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۶ مرداد ۱۴۰۰

اگر خودرو در سرعت‌های مختلف و مخصوصا در دور‌های بالا بیشتر در دنده‌های پایین ریپ زد، چکار کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بسیاری از مواقع پیش می آید که افراد سوال های مختلفی در خصوص نکات فنی خودرو و مکانیکی دارند اما پیدا کردن جواب برایشان مشکل است، در این گزارش به یکی از این سوال ها پاسخ داده ایم.

یکی از شایع ترین سوال ها این است که اگر خودرو در سرعت‌های مختلف و مخصوصا در دور‌های بالا بیشتر در دنده‌های پایین ریپ زد، چکار کنیم؟

ریپ زدن خودرو حین گرفتن ترمز در ابتدا ممکن است مشکلاتی را ایجاد نکند به مرور اگر به این مورد رسیدگی نشود ممکن است باعث افزایش ساییدگی و لغزش لنت‌ها و دیسک‌های ترمز شود. برای جلوگیری از این امر منجر نیاز است که در قدم اول به طور مکرر لنت ها و دیسک ها تعویض شود، که این امر باعث افزایش هزینه غیر ضروری رانندگی می‌شود.

هنگام رانندگی در سرازیری، بهتر است دنده سنگین را بگیرید، کمی ترمز بزنید و سپس پدال را رها کنید تا ترمز خنک شود.

قبل از رسیدن به مقصد، از ترمز در صورت لزوم استفاده کنید.

اگر دیدید که باک نیمه پر یا نزدیک به خالی شدن است و و موتور ریپ می زند یا لرزش‌های کوچیک دارد، باک را پر کنید، اگر موتور صاف‌تر کار کرد و ریپ‌ها از بین رفت ایراد یا از ضعیف شدن پمپ یا خرابی رگلاتور سوخت است.

خوب است که از نو بودن صافی بنزین مطمئن شوید.

یکی از شایع ترین مشکلات وجود یک مشکل در سیستم اگزوز است. فعالیت سیستم اگزوز اینگونه است که گاز‌های خروجی را از طریق منیفولد از سرسیلندر جمع می‌کند و این گازها را مانند یک قیف به‌ سمت بیرون از سیلندر‌ها هدایت می‌کند.

در این مرحله گاز‌های خروجی از طریق لوله جلویی آزاد می‌شوند و به مبدل کاتالیزوری انتقال می‌یابند. مبدل کاتالیزوری با حذف عناصر مضر گاز‌ها مانند مونوکسید کربن و مونوکسید هیدروژن، آن‌ها را به گاز‌های بی‌اثر تبدیل می‌کند. در نهایت این گاز‌ها به انبار اگزوز (صداخفه‌کن) منتقل می‌شوند که صدای خروج آن‌ها را کاهش می‌دهد و سپس از طریق لوله اگزوز بیرون می‌فرستد.

در نهایت به این نکته باید توجه کنید که اگر چراغ چک اتومبیل روشن شد و نتوانستید مشکل خود را برطرف کنید، نیاز است به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مراجعه کرده تا از بروز هزینه‌های سنگین جلوگیری کنید.

انتهای پیام \

وقتی ریپ زدن موتور خودرو تقصیر سنسورها نیست!

علل ریپ زدن خودرو در هنگام حرکت چیست؟

دلایل خرابی کولر خودرو در یک نگاه + راهکارهایی برای استفاده بهینه از کولر

آیا می دانید تسمه تایم چیست و چه زمانی باید تعویض شود؟

هشدار فنی برای روزهای گرم: حواستان به مایع خنک کننده و سیستم خنک کاری موتور باشد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی