پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوپرا (1)

موشک ماتادورها به زودی وارد بازار می شود

خودروساز اسپانیایی کوپرا طرح اولیه هاچبک برقی آربن ربل را معرفی کرد که قرار است تا سال ۲۰۲۵ به مرحله تولید برسد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو خودروساز اسپانیایی کوپرا طرح اولیه هاچبک برقی آربن ربل را معرفی کرد که قرار است تا سال ۲۰۲۵ به مرحله تولید برسد. این خودرو می‌تواند در زمان […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

خودروساز اسپانیایی کوپرا طرح اولیه هاچبک برقی آربن ربل را معرفی کرد که قرار است تا سال ۲۰۲۵ به مرحله تولید برسد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خودروساز اسپانیایی کوپرا طرح اولیه هاچبک برقی آربن ربل را معرفی کرد که قرار است تا سال ۲۰۲۵ به مرحله تولید برسد. این خودرو می‌تواند در زمان ۳/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

خودروساز کوپرا (Cupra) خودرو مفهومی جدید خود را با نام آربن ربل (UrbanRebel) معرفی کرد. خودرو تولیدی نهایی احتمالا «آربن ربل» نامیده نمی‌شود و از مدلی که در تصویر نشان داده شده است، بسیار زیباتر خواهد بود. واقعیت این است که کوپرا مدل مفهومی آربن ربل را برای تولید در نظر گرفته شده است و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، مشتریان می‌توانند آن را در سال ۲۰۲۵ بخرند.

کوپرا (2)

وین گریفیتس، مدیرعامل کوپرا، می‌گوید این طرح مفهومی که در نمایشگاه خودرو شهر مونیخ رونمایی خواهد شد، تفسیری رادیکال از خودروهای برقی شهری این شرکت به‌شمار می‌رود که قرار است در سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی شود.

گریفیتس بیان کرد: مدل مفهومی مسابقه‌ای آربن ربل ایده‌ای از زبان طراحی خودرو خیابانی آینده ایجاد می‌کند و الهام‌بخش ساخت آن خواهد بود. این خودرو الکتریکی براساس پلتفرم MEB Short گروه خودروسازی فولکس‌واگن طراحی شده است و از خودروهای برقی سطح پایین فولکس‌واگن، اشکودا و آئودی نیز پشتیبانی می‌کند. خودرو برقی شهری نه‌تنها برای شرکت ما، بلکه برای گروه فولکس‌واگن پروژه‌ای مهم و استراتژیک محسوب می‌شود؛ زیرا هدف ما تولید بیش از ۵۰۰،۰۰۰ دستگاه خودرو برقی شهری در سال در کارخانه‌های کوپرا در اسپانیا برای برندهای مختلف گروه است.

کوپرا (3)

هاچبک مفهومی کوپرا آربن ربل ۴،۰۸۰ میلی‌متر طول و ۱،۷۹۵ میلی‌متر عرض و ۱،۴۴۴ میلی‌متر ارتفاع (تقریباً به‌اندازه فولکس‌واگن پولو) است و ۴۲۹ اسب.بخار قدرت دارد. مسئولان کوپرا ادعا می‌کنند که این خودرو برقی می‌تواند در زمان ۳/۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌‌بر‌‌ساعت دست یابد. البته شاید چنین ادعایی طبق محاسبات نظری باشد و احتمالا خودرو تولیدی به‌هیچ‌وجه به این چابکی نخواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی