پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

نسخه درمان رئیس اتحادیه برای بازار خودرو و کاهش قیمت

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تهران بیان کرد: مهم‌ترین راهکار کاهش قیمت خودرو و ثبات در این بازار، ایجاد ثبات ریالی در کشور است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تهران با اشاره به اینکه پراید 131 از 142 میلیون تومان در هفته گذشته […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تهران بیان کرد: مهم‌ترین راهکار کاهش قیمت خودرو و ثبات در این بازار، ایجاد ثبات ریالی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تهران با اشاره به اینکه پراید 131 از 142 میلیون تومان در هفته گذشته به 136 میلیون تومان در هفته جاری کاهش یافته افزود: سمند lx از 245 میلیون تومان در هفته گذشته به 237 میلیون تومان و پژو 405 از 235 میلیون تومان در هفته گذشته به 224 میلیون تومان درهفته جاری کاهش یافته است.

وی با اشاره به رکود بازار خودرو و به صفر رسیدن خرید و فروش در این بازار گفت: مهم‌ترین راهکار کاهش قیمت خودرو و ثبات در این بازار، ایجاد ثبات ریالی در کشور است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو ادامه داد: در ابتدای خردادماه که قیمت ارز 23 هزار تومان بود سمند با قیمت 186 میلیون تومان عرضه می‌شد که این رقم با افزایش نرخ ارز تا 28 هزار تومان به 245 میلیون تومان رسیده است و البته این درحالی است که پس از عبور نرخ ارز از 24 هزار تومان معاملات بازار خودرو به صفر رسید.

موتمنی با اشاره به اینکه تقاضا برای خودرو‌های کمتر از 200 میلیون تومانی نیز وجود ندارد گفت: دلیل اینکه قیمت پراید از 22 میلیون تومان در سال 96 به بیش از 100 میلیون تومان رسیده، سیاست‌های وزارت صمت و ا علام فرمول قیمت گذاری 5 درصد کمتر از قیمت بازار بود که قیمت این محصول را در طول سه ماه از 22 میلیون تومان به 40 میلیون تومان و هم اکنون به حدود 150 میلیون تومان رسانده است.

وی شروع تحریم‌ها و قطع واردات خودرو را از دیگر دلایل افزایش قیمت دانست و افزود: انحصار موجود در بازار خودرو دلیل مهم دیگری برای افزایش قیمت خودرو است، زیرا خودرو سازان از سال 96 تاکنون نتوانستند نیاز بازار را تامین کنند و این روند، سبب ایجاد فاصله قیمتی، واسطه گری و در نهایت افزایش قیمت خودرو شده است.

موتمنی با تاکید بر اینکه باید بازارخودرو رقابتی شود گفت: انحصاری شدن بازار خودرو سبب تبدیل خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای شده این درحالی است که با آزاد سازی واردات خودرو دسته دوم می‌توان این انحصار را شکست و شاهد کاهش قیمت‌ها بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه قیمت فعلی موجود خودرو‌ها در بازار کاذب بوده و ارزش واقعی آن‌ها کمتر از قیمت فعلی است افزود: امروز پراید 111 با قیمت 148 میلیون تومان, 206 تیپ 2 با قیمت 247 میلیون تومان, 206 تیپ 5 به قیمت 297 میلیون تومان، پژو 405 با قیمت 224 میلیون تومان، پژو پارس با قیمت 267 میلیون تومان و کوئیک r به قیمت 170 میلیون تومان معامله می‌شود.

انتهای پیام/

مدیرعامل ایران خودرو: با وجود مشکلات خودروسازان تولید را متوقف نمی کنند!

کدام خودروها بیشتر از بقیه خرید و فروش می شوند؟

خودروسازان می توانند تا سال 1404 به تولید 3 میلیون خودرو در سال برسند

چه کسی اجازه کاهش قیمت در بازار خودرو را نمی دهد؟

قیمت پر فروش ترین شاسی بلندهای موجود در بازار

مدیر عامل بهمن موتور از شتاب در تولید خودروهای جدید خبر داد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی