پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

پیش فروش خودرو باید نفعی هم برای مصرف کننده داشته باشد

رئیس شورای رقابت اشاره کرد: پیش فروش خودرو زمانی به نفع مصرف کننده است که امتیازی به او بدهد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا شیوا رئیس شورای رقابت با بیان اینکه پیش فروش خودرو باید نفعی هم برای مصرف کننده داشته باشد، گفت: خودروسازان توجه داشته باشند که وقتی در پیش فروش هیچ امتیازی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

رئیس شورای رقابت اشاره کرد: پیش فروش خودرو زمانی به نفع مصرف کننده است که امتیازی به او بدهد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا شیوا رئیس شورای رقابت با بیان اینکه پیش فروش خودرو باید نفعی هم برای مصرف کننده داشته باشد، گفت: خودروسازان توجه داشته باشند که وقتی در پیش فروش هیچ امتیازی از سوی خودروساز به مصرف کننده ارائه نمی شود و سودی برای آن ندارد چرا باید برای پیش خرید اقدام کند و در این حالت استقبال مصرف کننده نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه وقتی مصرف کننده برای پیش فروش اقدام می‌کند پول خود را مدت‌ها در اختیار خودروساز قرار می‌دهد که در گذر زمان و در شرایط تورمی موجود مشمول تورم می شود و پولش از بین می‌رود، افزود: اما شاهد هستیم که خودروساز هیچ امتیازی به مصرف کننده ارائه نمی دهد، نتیجه این است که در یک سال چند صد شکایت در این رابطه از سوی متقاضیان به شورای رقابت اعلام شده است.

به گفته شیوا، بهتر است خودروسازان طبق مصوبه عمل کرده و تعهدات خود را نیز انجام دهند و به این هم فکر کنند که اگر در موقعیت مسلط در بازار قرار دارند باید انصاف را هم در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد بازار رقابتی در خودرو گفت: اگر چنین بازاری داشتیم و چندین خودروساز خودرو ارائه می کردند آیا باز هم کسی حاضر بود پولش را برای پیش فروش یکساله آن هم وقتی حتی قیمت نهایی مشخص نیست در اختیار خودروسازان قرار دهد؟ ولی اکنون این خودروسازان هستند که بر جریان مسلط بوده و مصرف کننده هم چاره ای ندارد و نمی تواند خودرو خریداری کند، از این رو لازم بود تا نسبت به تغییر وضعیت با صدور این مصوبه از سوی شورای رقابت اقدام شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

واردات خودرو آزاد نمی شود

برنامه ای برای واردات خودرو نداریم

مصوبه شورای رقابت به قوت خود باقی است

تولید 3 میلیون دستگاه خودرو تا سال 1404 قابل تحقق است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی