پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توقیف خودروی پلاک مخدوشی

هویت هر خودرو پلاک آن است

به گفته جانشین پلیس راهور تهران بزرگ؛ مخدوشی پلاک و یا تغییر در ارقام پلاک جرم محسوب می‌شود و برابر ماده ۷۲۰ قانون از شش ماه تا یکسال حبس دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود و از دید قانون گذار آنقدر […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

به گفته جانشین پلیس راهور تهران بزرگ؛ مخدوشی پلاک و یا تغییر در ارقام پلاک جرم محسوب می‌شود و برابر ماده ۷۲۰ قانون از شش ماه تا یکسال حبس دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود و از دید قانون گذار آنقدر اهمیت دارد که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی در ماده دو به موضوع شماره گذاری اختصاص داده شده و همه وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری و یدک‌های متصل به آن که در راه‌ها حرکت می‌کنند و وسایل نقلیه صنعتی و عمرانی و کشاوهویا رزی می‌بایست دارای پلاک و شماره باشند.

وی ادامه داد: هر راننده‌ای که به هر نحوی بحث پوشش پلاک را انجام می‌دهد، زمینه ساز هرگونه تخلف و جرمی را متصور است. یعنی کسی که پوشش و مخدوشی پلاک را انجام می‌دهد هر تخلفی را ممکن است انجام دهد. ممکن است وارد محدوده طرح ترافیک شود یا وارد محدوده کاهش آلودگی هوا گردد و یا از محدودیت‌های شبانه عبور می‌نماید و با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کند و از چراغ قرمز رد می‌شود و یا در برخی موارد بحث کیف قاپی‌ها توسط موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود و هر کسی که بحث پوشش پلاک و یا مخدوشی پلاک را انجام دهد ممکن است هر نوع تخلفی را انجام دهد.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: پوشش پلاک تخلف محسوب شده و مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد و در محل رفع اثر می‌نماییم و راننده را در محل توجیه و مورد آموزش قرار داده و از محل خارج می‌نماییم.

وی ادامه داد: در بحث مخدوشی پلاک و یا تغییر در ارقام پلاک جرم محسوب می‌شود و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی از شش ماه تا یکسال حبس برای آن در نظر گرفته شده است که ما این موارد را تشکیل پرونده داده و به مقامات محترم قضایی ارسال می‌نماییم.

انتهای پیام/

پلیس با وانت بارها و دستفروشی در حاشیه بزرگراه‌های پایتخت برخورد می کند

لزوم ارتقا سطح ایمنی و امنیت خودروهای تولید داخل

تغییری در اجرای طرح منع تردد شبانه ایجاد نشده است

خودروهای حامل خانواده در جاده ها توقیف نمی شوند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی