پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعمیر خودرو

گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت در صدر شکایات مردمی!

به گفته مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت، بیشترین شکایات در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری بوده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید مجتبی سجادی مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت اظهار کرد: بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

به گفته مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت، بیشترین شکایات در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید مجتبی سجادی مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت اظهار کرد: بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است.

وی بیشترین شکایات در بخش کالا را مربوط به انواع نان و گوشت مرغ دانست و گفت: در مردادماه امسال 14 هزار و 60 فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

به گفته سجادی، این گزارش‌ها شامل دو هزار و 414 مورد گزارش کتبی و یک هزار و 774 مورد حضوری و 9 هزار و 872 مورد تلفنی بوده که البته از مجموع آنها، سه هزار و 976 مورد متخلف و پنج هزار و 685 مورد غیر متخلف شناخته شد و چهار هزار و 402 فقره دیگر به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

وی ارزش ریالی پرونده ها را بیش از هشت هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: از این تعداد شکایات 12 هزار و 530 فقره مربوط به کالا بوده و یک هزار و 530 مورد دیگر مربوط به خدمات می باشد.

این مقام مسوول همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز عنوان کرد: در این مدت از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌اند، 338 فقره در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت در خصوص راه های مختلف و متفاوت برای ثبت و رسیدگی به شکایات نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: به منظور نظارت های پیشگیرانه، رصد و پایش بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا وخدمات و ایجاد آرامش روانی در جامعه، سامانه 124 به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و شناسایی واحدهای متخلف اقتصادی است و شهروندان در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته می توانند از طریق مراجعه حضوری، شماره‌گیری ازطریق تلفن 124، کتبی، پست، پرتال سازمان حمایت «WWW.cppo.ir» و اپلیکیشن آپ 124.ir نسبت به تنظیم شکایات خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/

چرا مصرف سوخت خودرو افزایش می یابد؟

چرا آب رادیاتور خودرو کم می شود؟

هایپرکار با هدف کاهش فاصله میان تولید و مصرف‌کننده تاسیس شده است/ تا پایان 1401 تعداد شعب هایپرکار به 16 مرکز خواهد رسید

استارت نخوردن خودرو چه دلایلی دارد؟

درخواست مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از مالکان خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی