پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

واردات خودرو موجب کاهش حباب کنونی در بازار خودرو می شود!

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از آنجا که قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است، واردات مدیریت شده خودرو موجب کاهش حباب کنونی بازار خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تصویب«طرح ساماندهی صنعت خودرو»، گفت: […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از آنجا که قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است، واردات مدیریت شده خودرو موجب کاهش حباب کنونی بازار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تصویب«طرح ساماندهی صنعت خودرو»، گفت: در این مصوبه مقرر است با صادرات خودرو و قطعات آن ارز موردنیاز واردات کنترل شده خودرو تامین شود، بنابراین تعهد ارزی برای دولت ایجاد نخواهد شد و واردات تاثیری در بازار ارز نخواهد داشت.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است، واردات مدیریت شده خودرو موجب کاهش حباب کنونی بازار خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: واردات مدیریت شده در طرح مذکور مشوقی برای افزایش تیراژ تولید خودروهای داخلی است زیرا در این طرح شورای رقابت براساس عرضه و تقاضا، میزان واردات را هر 6 ماه تعیین می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر از آنجا که 95 درصد بازار در اختیار ایران خودرو و سایپا است برای انحصارزدایی از این حوزه دو راهکار وجود دارد؛ نخست از طریق فعال شدن خودروسازان بخش خصوصی که اکنون این شرکت‌ها توانایی رقابت ندارند و دوم ایجاد شرایطی برای واردات تدریجی و کنترل شده خودرو.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تقاضای موجود در بازار خودرو را غیرمنطقی توصیف کرد و ادامه داد: پیش از رشد نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، تقاضا در بازار خودرو از تقاضای کنونی کمتر بود اما با کاهش ارزش پول ملی، خودرو به کالایی سرمایه ای تبدیل شد. بنابراین مردم برای حفظ ارزش پول خود به سوی این بازار روانه شدند که در این شرایط واردات می‌تواند موجب کاهش قیمت‌ها و منطقی شدن تقاضاها خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

لزوم ثبت معاملات خودرو در یک سامانه/ راهکاری برای حل مشکلات معاملات خودرویی

منافع مردم و ایجاد رقابت در بازار خودرو به هر چیزی ارجحیت دارد

واردات خودرو آسیبی به خودروسازان نمی زند

واردات مدیریت شده موجب تنظیم بازار خودرو می‌ شود

رقابتی سازی بازار با واردات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی