پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توقیف خودرو وارداتی

طرح ساماندهی واردات خودرو رد نشده است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: طرح ساماندهی مجلس از سوی شورای نگهبان رد نشده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مهمترین موارد مورد نظر شورای نگهبان جهت بررسی و تفسیر دقیق تر از سوی مجلس شورای اسلامی را مربوط به مواد “واردات بدون نیاز به انتقال ارز” […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱ مهر ۱۴۰۰

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: طرح ساماندهی مجلس از سوی شورای نگهبان رد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مهمترین موارد مورد نظر شورای نگهبان جهت بررسی و تفسیر دقیق تر از سوی مجلس شورای اسلامی را مربوط به مواد “واردات بدون نیاز به انتقال ارز” و “عدم الزام به داشتن نماینده رسمی از شرکت خارجی با توجه به مغایرت با ماده 4 قانون حمایت از مصرف کننده” بیان کرد و اظهار کرد: ایرادات وارد شده از سوی شورای نگهبان ناصحیح نیست و بررسی این طرح هر چه بیشتر پیش می رود، دقیق تر می شود و جزئیات بیشتری مورد بازنگری قرار می گیرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت : این ایراد ها پیشتر نیز مطرح شده بود و در جدیدترین بازگشت طرح به مجلس، نیاز به توضیح بیشتر جزئیات مطرح شده زیرا این شبهات نیازمند تفسیر بود. وی افزود : برای مثال نمایندگان در زمینه ارز مورد نیاز واردات، گفته بودند که هیچ ارزی برای واردات نباید از کشور خارج شود و اگر قرار است ارزی در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد منشا آن باید حاصل از فعالیت خارج از کشور باشد لذا اعلام این موضوع که واردات بدون انتقال ارز صورت می گیرد آنچنان جامع و مانع نبود.

مهدی دادفر، عدم الزام به داشتن نماینده رسمی از شرکت خارجی را نیز اختلاف دوم شورای رقابت با طرح مجلس عنوان کرد که با ماده 4 قانون حمایت از مصرف کننده همسو نیست. دادفر افزود : قانون گذار باید این موضوع را تعیین تکلیف کند که آیا قرار است ماده 4 قانون حمایت ملغی شود یا این بخش از طرح واردات اصلاح می شود و نحوه ارائه خدمات به خودروهای وارداتی به صورت شفاف در طرح واردات خودرو مشخص گردد. در این بند از طرح ساماندهی بازار خودرومجلس گفته شده که خودروهای وارداتی نیازمند نماینده رسمی از شرکت خارجی نیستند در حالی که ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان ارائه خدمات از سوی یک مرجع مشخص را شرط واردات و عرضه خودروها اعلام کرده است. حال دبیر انجمن واردکنندگان می گوید که در این قانون باید مشخص شود که حتی یک تعمیرگاه مجاز ارائه خدمات به یک خودرو وارداتی در صورت بر عهده گرفتن خدمات پس از فروش واردات یک خودرو می تواند کافی باشد یا الزام به حضور نماینده شرکت خارجی است و این موضوع نیز باید با تفسیر بیشتر و جزئیات بیشتر حل و در طرح اصلاح شود.

دادفر بازگشت این طرح از سوی شورای رقابت به مجلس شورای اسلامی را اتفاق اشتباهی نمی داند و معتقد است که این طرح و خیلی دیگر از طرح ها مدت ها بین شورای نگهبان و مجلس رفت و برگشت دارند تا به نسخه اصلاحی نهایی برسند و طرح ساماندهی بازار خودرو نیز از روزهای پایانی مجلس قبل تا کنون در این رفت و آمد ها بوده و این موضوع به معنی رد طرح نیست.

انتهای پیام/ منبع: عصر خودرو

بازگشت دوباره مصوبه واردات خودرو به مجلس

بن بستی به نام واردات خودرو! / طرح مجلس مشکل گشاست یا مشکل آفرین؟

واردات کامیون های دست دوم موجب آسیب به صنعت و اشتغال کشور می شود

واردات خودرو موجب کاهش حباب کنونی در بازار خودرو می شود!

منافع مردم و ایجاد رقابت در بازار خودرو به هر چیزی ارجحیت دارد

آزادسازی واردات، تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی ندارد

واردات خودرو آسیبی به خودروسازان نمی زند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی