پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی-گمرک

دفتر آیت الله مجتهد شبستری توضیحاتی درباره نظر ایشان در موضوع وارادت خودروی خارجی اعلام کرد

دفتر آیت الله مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان، به دنبال انتشار خبر مخالفت این عضو مجلس خبرگان با واردات خودرو توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به دنبال انتشار خبر مخالفت آیت الله مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان با واردات خودرو خارجی، دفتر ایشان توضیحاتی را […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۳ مهر ۱۴۰۰

دفتر آیت الله مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان، به دنبال انتشار خبر مخالفت این عضو مجلس خبرگان با واردات خودرو توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

به دنبال انتشار خبر مخالفت آیت الله مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان با واردات خودرو خارجی، دفتر ایشان توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کرده است.

در پاسخ دفتر آیت الله مجتهد شبستری آمده است:

‌با سلام، خبری از سوی آن جریده در روزهای گذشته منتشر گردید که کسی که با واردات خودروی خارجی مخالف است، خودش سوار مگان می‌شود، همراه با عکس از حضرت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، جای تأسف است که آن روزنامه مطلبی را بدون بررسی و اطلاع کافی منتشر کرده است. لذا جهت تنویر افکار عمومی در پاسخ به آن نکاتی ذکر می‌شود که مستدعی است طبق قانون مطبوعات در همان صفحه منتشر شود:

1) خودروی مگان مونتاژ داخل تا سال 92 در شرکت پارس‌ خودرو تولید می‌شد لذا خودروی داخلی محسوب می‌شود.

2) اتومبیل مگان که مدت کوتاهی ایشان از آن استفاده می‌کرده شخصی نبوده و فرد خیری آن را به مصلای تبریز هدیه کرده بود و اینک نیز در اختیار همان مصلا است و آیت‌الله مجتهدشبستری بیش از چهار سال است که برای ایاب و ذهاب از پژو پارس استفاده می‌کند.

3) آنچه در مصاحبه فوق‌الذکر آمده که مخالفت با واردات خودروی خارجی است مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی است و این هرگز بدین معنا نیست که انحصار تولید خودرو در دست دو شرکت خودروسازی دولتی باشد بلکه با ورود بخش خصوصی در عرصه تولید و ایجاد رقابت، کیفیت بالا رفته و قیمت‌ها هم متعادل خواهد شد و لازم است دولت هم به‌طور جدی بر قیمت و کیفیت نظارت کند.

4) ایشان در توضیح مصاحبه هم آورده‌اند که در صورتی که هیچ راهی برای حل مشکلات صنعت خودرو غیر از واردات نباشد بدیهی است که در حد ضرورت باید اعمال شود و من نیز با آن موافق هستم.
امید است خدای متعال همه ما را در مسیر صدق و تقوا هدایت فرماید.

انتهای پیام/ منبع: خبرآنلاین

پیکان بازی از اردیبهشت تا اردیبهشت/ مروری بر تاریخچه ((پیکان)) و معرفی همه مدل های آن

استانداردهای اجباری خودرو به 130 افزایش می یابد

رقابتی سازی بازار با واردات خودرو

باید مصوبه شورای رقابت اجرا شود!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی