کاهش 10 درصدی قطعات تقلبی و زیرپله ای در بازار لوازم یدکی

رئیس کمیته قطعات یدکی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور بیان کرد: با توجه به نظارت های بیشتری که در بازار لوازم یدکی صورت گرفته ورود قطعات تقلبی و زیرپله ای به باز حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمدرضا رعنایی رئیس کمیته قطعات یدکی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور درباره روند تامین قطعات یدکی در بازار بیان کرد: قطعات بومی سازی شده در حال تولید و تامین نیاز بازار هستند و کمبودی از این نظر وجود ندارد اما تامین قطعات وارداتی به دلیل ورود کم و بیش قطعات به کشور با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به وضعیت فعلی تولید کنندگان قطعات یدکی بیان کرد: تولید کنندگان در تامین مواد اولیه و نقدینگی مشکلاتی دارند اما خوشبختانه چالش هایی جدی نیست به ویژه در بخش افتر مارکت که بازگشت نقدینگی با سرعت بیشتری انجام می شود در نتیجه تولید کننده مواد اولیه موردنیاز خود و نیاز بازار را به سهولت تامین می کند.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در خصوص طرح شناسه دار کردن قطعات و تاثیر آن بر کاهش قطعات تقلبی در بازار اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش دوم این طرح که تعریف کد رهگیری است هنوز فعال نشده لذا تاثیر چندانی در کاهش قطعات تقلبی نداشته اما در بلند مدت می تواند تاثیر گذار باشد.

رعنایی در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی قطعات زیرپله ای در بازار خبر داد و گفت: با توجه به نظارت های بیشتری که در بازار لوازم یدکی صورت گرفته ورود قطعات تقلبی و زیرپله ای به باز حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر نقش آموزش به عنوان یکی از راهکارهای مهم در کاهش قطعات تقلبی در بازار تشریح کرد: از جمله اقدامات موثر در این زمینه تشکیل کمیسیونی از مکانیسین ها است تا با آموزشهای لازم به شناخت درستی از قطعات اصلی و تقلبی برسند. همچنین اتحادیه ها می توانند با آموزش به توزیع کنندگان لوازم یدکی به حذف قطعات تقلبی در بازار کمک کنند.

رئیس کمیته قطعات یدکی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با اشاره به دیگر راهکارهای حذف قطعات زیرپله ای از بازار افزود: به کارگیری سامانه ای جامع نظیر طرح شناسا نیز در صورت کارآمد بودن می تواند به کاهش قطعات زیرپله ای بینجامد که متاسفانه طرح فعلی کارآمد نیست. در عین حال باید برای توزیع کنندگان کالاهای قاچاق جرایم سنگین و هزینه بر در نظر گرفت چرا که قبح کالای قاچاق در سطح جامعه از بین رفته و سود آن به قدری زیاد است که این افراد با جریمه احساس خطر نمی کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در پایان اشاره کرد: رسانه ها نیز با فرهنگ سازی در این زمینه علاوه بر اینکه می توانند مردم را با حقوق خود آشنا کنند،آنها را نسبت به خرید کالا ارزان و حمایت غیر اصولی از کالای قاچاق آگاه می کنند. همچنین صدور فاکتور رسمی به ازای خرید هر کالا باید در جامعه رواج پیدا کند چرا که مصرف کننده با خرید هر کالایی فاکتور رسمی و با درج مشخصات و کد کالا دریافت می کند و بدین ترتیب امکان پیگیری و استعلام اصالت کالا امکان پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: خبر خودرو

لوازم یدکی لیفان و چانگان

جدیدترین قیمت لوازم یدکی جک S5 + جدول

رکود با چاشنی کاهش قیمت در بازار لوازم یدکی حاکم است

قیمت لوازم مصرفی پژو 206 و برلیانس در بازار چه قیمتی است؟

قیمت لوازم بدنه سمند و سورن + جدول

قیمت لوازم بدنه خودرو ام وی ام X22 + جدول

قیمت لوازم موتوری و جلوبندی پژو ۲۰۶ در بازار

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!