پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو در نشست این هفته کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو در نشست این هفته کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: هرچند ممکن است واردات در کوتاه مدت نگرانی‌هایی برای خودروسازان داخلی ایجاد کند اما باید به این نکته توجه کرد که با واردات می‌توان خودروسازان را به تولید خودروی باکیفیت و ارزان قیمت تشویق کرد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی وجود انحصار، محصولات بی‌کیفیت، گرانفروشی خودرو، ناراضی بودن مردم، ارائه خدمات پس از فروش نامناسب، افزایش چند صد درصدی قیمت خودروهای داخلی در بازار، رشد ده‌ها برابری بهای خودروهای خارجی، افزایش قیمت قطعات خودرو و…. را از جمله مشکلات ناشی از انحصار صنعت خودرو برشمرد که بسیاری از آنها را می‌توان از طریق واردات رفع کرد.

وی اضافه کرد: از آنجا که بازار انحصاری خودرو در اختیار خودروسازان بوده و این شرکت‌ها رقیبی ندارند با وجود اینکه از خطوط تولید به روز و با تکنولوژی مناسب برخوردار هستند، خودروهای باکیفیت تولید نمی‌کنند و به نظر مصرف‌کنندگان بی توجه هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم کاهش چشمگیر قیمت خودروهای خارجی و در پی آن ریزش قیمت خودروهای خارجی را یکی دیگر از اثرات واردات خودرو دانست و ادامه داد: ساماندهی بازار خودرو و نوسازی خودروهای موجود، ایجاد رقابت بین شرکت‌های خودروساز داخلی و خارجی و ارتقاء سطح کیفیت تولید خودروهای ایرانی، بهبود سطح خدمات پس از فروش و افزایش تکریم ارباب رجوع و بهبود شرایط فروش و آغاز فروش قسطی خودرو بدون اخذ بهره و کاهش قیمت‌ها متناسب با بهای خودروی جهانی از ثمرات واردات خودرو است.

رحیمی با بیان اینکه حمایت از تولید خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست، تصریح کرد: قیمت برخی خودروهای داخلی با دلار 25 هزار تومانی حدود 10 هزار دلار است درحالیکه می‌توان در دنیا با این رقم‌ها خودروهایی به روز و باکیفیت خریداری کرد. خودروسازان در وهله نخست باید کیفیت خودرو را ارتقا دهند و در گام بعدی کاهش قیمت‌ها را در دستورکار قرار دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: واردات خودرو براساس سازوکار مجلس لطمه‌ای به منابع ارزی وارد نمی‌کند زیرا مقرر است از محل صادرات خودرو و ارز منشا خارجی واردات خودرو انجام شود.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

حرکت چرخ اقتصاد با لوکوموتیو صادرات/ ضرورت بازبینی آیین‌نامه‌های مرتبط با صادرات

واردات خودروهای دست دوم باعث تاسف است

وزیر صمت: نظر شخصی من عدم واردات خودرو در شرایط فعلی کشور است

طرح ساماندهی خودرو موجب رشد کیفیت و تنظیم قیمت ها می شود

طرح واردات خودرو به در بسته خورد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی