پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باتری خودرو

نکات کنکوری تعمیر و نگهداری باتری خودرو!

باتری خودرو یکی از بخش های کلیدی خودرو است که البته این قطعه از جمله قطعات مصرفی خودرو بوده اما رعایت برخی نکات می تواند در روند فعالیت و عمر این قطعه تاثیر بسزایی به دنبال داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو با نگهداری از خودرو و تجهیزات آن، می توان عمر خودرو […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

باتری خودرو یکی از بخش های کلیدی خودرو است که البته این قطعه از جمله قطعات مصرفی خودرو بوده اما رعایت برخی نکات می تواند در روند فعالیت و عمر این قطعه تاثیر بسزایی به دنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

با نگهداری از خودرو و تجهیزات آن، می توان عمر خودرو را افزایش داد. با نگهداری درست از باتری، می توان از خراب شدن آن جلوگیری کرد.

سعی کنید باتری خودرو را همیشه خشک و تمیز نگه دارید. اگر خودتان قصد تعمیر باتری را داشتید، لباس محافظ بپوشید و در محلی با تهویه مناسب کار کنید. برای جلوگیری از شارژ بیش از حد و اطمینان از اتصال قطبی صحیح، برنامه تعمیر و نگهداری را دنبال کنید.

وقتی باتری را تمیز می‌کنید، خوردگی را از اطراف باتری و سپس از کابل‌های باتری پاک کنید. برای این کار از آب گرم، بی کربنات سودا و سپس یک پاک کننده استفاده کنید. باتری را بررسی کنید تا مطمئن شوید اتصالات پایانه آن محکم و محافظت شده در برابر عناصر است؛ علائم خوردگی یا نشتی ممکن است به این معنا باشد که باتری دیگر آنطور که باید کار نمی‌کند.

پایانه‌ها را با ژله نفتی (وازلین) یا محافظ‌های پایانه‌ای که توسط سازنده باتری ارائه شده است، بپوشانید. از گریس‌هایی که ممکن است حاوی مواد افزودنی فلزی باشند؛ استفاده نکنید. نوار نگهدارنده را محکم کنید، این امر باعث می‌شود که باتری به خوبی نشسته باشد و به حداقل رساندن ارتعاشات کمک می‌کند که می‌تواند برای انواع خاصی از باتری‌ها مضر باشد.

نحوه استفاده از کابل‌های جامپر

همیشه لوازم جانبی را از برق بکشید و چراغ‌ها را هنگام خاموش شدن خودرو خاموش کنید. قبل از شروع به پرش، باتری خود را از نظر ترک خوردگی یا نشتی بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کابل‌ها محکم متصل شده و عاری از خوردگی هستند.

هنگام اتصال وسایل نقلیه از طریق کابل‌های بلوز توجه داشته باشید که اگر هر 2 خودرو دارای سیستم جرقه زنی الکترونیکی هستند یا از خودرو‌های سوخت متناوب استفاده می‌کنند، استفاده از کابل‌های بلوز ممکن است به آن آسیب برساند. هر دو وسیله نقلیه را در پارک یا خنثی قرار دهید و احتراق آن‌ها را خاموش کنید.

انتهای پیام/

جدیدترین قیمت باتری خودرو در بازار + جدول

استارت نخوردن خودرو چه دلایلی دارد؟

هرآنچه باید در مورد باتری خودرو ، دلایل خرابی و روش های احیاء آن بدانید

چطور موتور خودرو را بشوییم؟

علائمی که به محض ظهور باید سرویس دوره ای خودرو انجام شود!

چطور با خودرویی که موتور آن جوش آورده برخورد کنیم؟

چرا فرمان خودرو حین رانندگی می لرزد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی