پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو (3)

آغاز توليد انبوه تارا اتوماتيك با حضور وزير صنعت

توليد انبوه تارا مجهز به گيربكس اتوماتيك با حضور رضا فاطمي امين وزير صمت آغاز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو در اين مراسم كه وزير صنعت، معاونين و نمايندگان مجلس حضور داشتند، فرشاد مقبمي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: تارا نماد وحدت اركان اصلي صنعت خودرو است. او ادامه داد: در […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ آبان ۱۴۰۰

توليد انبوه تارا مجهز به گيربكس اتوماتيك با حضور رضا فاطمي امين وزير صمت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

در اين مراسم كه وزير صنعت، معاونين و نمايندگان مجلس حضور داشتند، فرشاد مقبمي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: تارا نماد وحدت اركان اصلي صنعت خودرو است.
او ادامه داد: در كوتاه ترين زمان توانستيم تارا با گيربكس دستي را به ٤ ستازه كيفي برسانيم و سعي داريم تاراي اتوماتيك را به زودي به ٥ ستاره كيفي برسانيم. مقيمي افزود: هدف اصلي ما ارائه محصولات و گسترش سبد محصول با برند ايران خودرو است و قصد داريم تا ٨٠ درصد محصولات را با برند داخلي توليد كنيم.
او با اشاره به رشد توليد ٣٥ درصدي در سال گذشته گفت: حمايت قطعه سازان كمك كرد تا رشد خوبي در توليد داشته باشيم. به طوري كه در نهضت داخلي سازي توانستيم تا ٢٥٨ ميليون يورو كاهش ارزبري را تجربه كنيم.
مديرعامل ايران خودرو تصريح كرد: نقشه راه ايران خودرو به سمت طراحي و توليد پلتفرم داخلي است و در همين مسير بهمن ماه ١٤٠١ خودرو K125 با هدف صادرات توليد مي شود.
او با اشاره به واردات انبوه SKD به كشور با سگمنت مراس اور گفت: خودروسازان و واردكنندگان كراس اورها را بيشتر به كشور وارد كردند و ما با توليد اين خودرو مي خواهيم تا ١٠٠ ميليون دلار ارزبري براي كشور را كاهش بدهيم.

مقيمي افرود: در آينده تاراي برقي در اسفندماه رونمايي مي شود و آريسان جديد نيز با يك سال زحمت براي بهبود محصول رونمايي مي شود. همچنين نقشه راه موتور كاملا روشن است. بيش از ٣ هزار ميليارد تومان طي ١٥ ماه براي به بار نشستن تارا هزينه شده است. ١٣٩ قطعه ساز داخلي در اجراي پروژه تارا همكاري مردند و در كل ٩٢.٣ درصد از قراردادها با زنجيره تامين داخلي بسته شده است.
او افزود: متاسفانه موانعب در توليد داربم كه موجب افزايش قيمت تمام شده محصول مي سود. به طور مثال براي پاس كردن استانداردهاي خارجي بايد ورق هاي بدنه تارا را از خارج از كشور تامين كنيم چون در اي ان توليد نمي شود. تاراي اتوماتيك كلينيك شده است و گزارشات به شوراي رقابت داده شده است. در حالي كه من شخصا از آقاي شيوا پيگيري كردم براي قيمت كه فرمودند احكام اعضا تمام شده است و قيكت نداريم. به اين ترتيب از امروز ما بايد جريمه ديركرد تحويل تارا را به مردم پرداخت كنيم. در حالي كه آماده ارسال دعوت نامه هستيم ولي قيمت نداريم.

فاطمي امين وزير صمت با اشاره به اين كه صنعت خودرو در ايران با ظرفيت هاي طراحي به مرحله خوبي رسيده است، گفت: توانمندي هايي كه در اين صنعت وجود دارد براي مردم حس مطلوب ندارد. وظيفه همه ما اين است كه خداكثر در دو سال با ٩ پروژه حاكميتي و تحقيق و توسعه اين صنعت را به نقطه اي برسانيم كه رونق كسب و كار را شكل بدهيم و صنعت خودرو يك افتخار ملي شود.
او ادامه داد: اميدواريم در هفته هاي آينده گشايش هايي داشته باشيم كه تا پايان سال كشكلات حل شود و در پايان سال ١٤٠١ بابد تا ١٥ درثد قيكت تمام سده كاهش يابد و در ١٤٠١ بايد ١.٦ ميليون خودرو توليد كنيم و در ١٤٠٢ خودروي ٣ستاره نداشته باشيم. دو پايان سال جلسه جمع بندي خواهيم داشت براي صنعت خودرو كه دسترسي به اهداف را خواهيم سنجيد. هر دو خودروساز برنامه هاي هفتگي داده اند و انتظار داريم فعالان صنعت خودرو در راستاي اين اهداف تلاش كنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

خودکفایی ۵۰ درصدی قطعات خاص تارا اتوماتیک

پیش فروش تارا و پنج محصول دیگر ایران خودرو از فردا/ قرعه کشی سوم آبان

تولید انبوه تارا اتوماتیک به زودی کلید می‌خورد

کاهش ارزبری بیش از ۳۷ میلیون یورو برای داخلی‌ سازی قطعات میز پنجم ایران خودرو

مفیدی مدیرعامل خدمات پس از فروش ایران خودرو شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی