پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تردد شبانه

بازگشت طرح ترافیک تهران در هاله ای ابهام!/ آیا طرح منع تردد شبانه لغو می شود؟

معاون حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد: ما در معاونت فکر می‌کنیم، ممنوعیت شبانه اثر چندانی نداشته، اما باید در این زمینه بحث شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون اولین بار است که ترافیک اینگونه جهش یافته […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۵ آبان ۱۴۰۰

معاون حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد: ما در معاونت فکر می‌کنیم، ممنوعیت شبانه اثر چندانی نداشته، اما باید در این زمینه بحث شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون اولین بار است که ترافیک اینگونه جهش یافته است، گفت: متخصصان دلایل مختلفی را برای وضعیت ترافیک این روزهای تهران برشمردند و رفع برخی از محدودیت‌های کرونایی، واکسیناسیون گسترده که ترس مردم از رفت و آمدها را کاهش داده و فعال شدن برخی کاربری‌ها از جمله دلایل افزایش ترافیک است.

وی با بیان اینکه در اجرای محدودیت طرح ترافیک، ایجاد محدودیت ازساعت 8:30 تا 16 تأثیری روی پیک ترافیک ندارد، افزود: چراکه پیک صبحگاهی از6:30 تا8:30 و عصرگاهی بعد از 16:30 است و محدودیت شبانه نیز برخی از ترددها را به طول روز منتقل کرده و باعث این شرایط شده است.

شفیعی با اشاره به برگزاری جلسه شورای ترافیک در عصر امروز در مورد پیشنهادات افزود: چند سناریو مطرح است که یک پیشنهاد این است که شرایط ترافیکی به حالت قبل برگردد و یک پیشنهاد دیگر هم برگشت پلکانی به شرایط قبل است که باید تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: دقت داشته باشید که وقتی محدودیت می‌گذاریم ممکن است بخشی از سفرها به حمل و نقل عمومی بیاید و نظر متولیان سلامت، شیوع همه‌گیری در بیماری باشد و نظر متفاوتی داشته باشند.

شفیعی در مورد ممنوعیت تردد شبانه نیز گفت: محدودیت شبانه بیشتر نظر متولیان حوزه بهداشت بوده و معتقد بودند که سفرهای شبانه به علت شب نشینی های فامیلی و… است، اما جدیدا دیدیم که دکتر زالی مصاحبه داشتند و اعلام کردند که این ممنوعیت اثر نداشته است که برآورد می‌شود در ستاد کرونا این ممنوعیت لغو می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی