پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

روند کنونی قیمت گذاری به هیچ عنوان نمی تواند تداوم یابد

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اشاره کرد: خودروساز نباید با زیان تولید کند از این رو روند کنونی قیمت گذاری به هیچ عنوان نمی تواند تداوم یابد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت، اظهار کرد: اینکه […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۸ آبان ۱۴۰۰

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اشاره کرد: خودروساز نباید با زیان تولید کند از این رو روند کنونی قیمت گذاری به هیچ عنوان نمی تواند تداوم یابد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت، اظهار کرد: اینکه چه نهادی قیمت گذاری کند خیلی مهم نیست بلکه مهم این است که خودروساز با زیان تولید نکند؛ کسب و کاری که با زیان تولید کند رو به اضمحلال می‌رود و صنعت خودروی کشور طی 3 سال گذشته رو به اضمحلال رفته است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: بحث ما همواره این بوده که قیمت گذاری محصولات خودروسازان به نحوی باشد که پوشش دهنده هزینه‌های منطقی و معقول صنعت خودرو باشد.

وی ادامه داد: این موضوع در پروژه اصلاح ساختار قیمت در زنجیره ارزش هم در دست پیگیری است؛ البته تمرکز فقط در صنعت خودرو نیست بلکه بر زنجیره همچون قطعه و … نیز است.

معمارباشی گفت: حتماً باید فرایندهای تولید خودروسازان بازطراحی و روابط خودروساز با قطعه ساز بررسی و اصلاح شود به نحوی که قیمت تمام شده اعلامی برای خودرو، یک قیمت منطقی و قابل پذیرش برای مصرف کننده و نهادهای نظارتی باشد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: اینکه شورای رقابت این کار را کند یا هر نهاد دیگری، بستگی به تصمیم نهادهای بالادستی دارد. ولی هدف کامل مشخص است و آن اینکه به طور کلی روند کنونی به هیچ عنوان نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

قیمت خودرو آزاد نمی شود

معمارباشی در مورد اینکه آیا این مباحث مقدمه‌ای جهت آزادسازی قیمت خودرو است، توضیح داد: آزادسازی قیمت این است که قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود؛ ما به هیچ وجه به دنبال آزادسازی قیمت خودرو و رفتن به حاشیه بازار نیستیم.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در صورت اجرای کامل پکیج اصلاح صنعت خودرو همچون اصلاح ساختار قیمت، اصلاح ساختار مدیریتی – مالی، توسعه صادرات صنعت خودرو و … ما مطمئن هستیم که می‌توانیم به افزایش تولید، افزایش عرضه خودرو به بازار، کاهش کسری‌ها در تولید خودروهای ناقص، اصلاح فرایند تولید و روابط خودروساز با قطعه ساز کمک کنیم و در نهایت وضعیت بازار را سامان دهیم.

انتهای پیام/ منبع: مهر

بهای خودرو باید منطقی شود

مزایا و معایب روش حذف دلار از قیمت گذاری مواد اولیه قطعه سازی خودرو

صرفه جویی ۵۶ میلیون یورویی در پنجمین میز داخلی سازی قطعات خودرو

اصلاح قیمت گذاری در صنعت خودرو اولویت وزارت صمت

ترکیب شورای رقابت دستخوش تغییراتی می شود/ وظیفه شورای رقابت، رقابتی کردن بازار نبود

مصوبه شورای رقابت به قوت خود باقی است

فرمول قیمت گذاری سلیقه ای است!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی