پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

داخلی سازی بیش از ۳ هزار قطعه در کروز/ مهندسی خودرو‌ کار پیچیده ای است باید توسط متخصصان آن انجام دهند

به گفته عضو هیئت مدیره کروز، كروز توانسته بيش از ٣ هزار قطعه را داخلي سازي كند و اين روند ادامه دارد به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نشست خبري تحقق داخلي سازي قطعات هاي تك كروز همزمان با شانزدهمين نمايشگاه بين المللي قطعات و مجموعه هاي خودرو با حضور عضو هيئت مديره و مديران […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

به گفته عضو هیئت مدیره کروز، كروز توانسته بيش از ٣ هزار قطعه را داخلي سازي كند و اين روند ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نشست خبري تحقق داخلي سازي قطعات هاي تك كروز همزمان با شانزدهمين نمايشگاه بين المللي قطعات و مجموعه هاي خودرو با حضور عضو هيئت مديره و مديران اين گروه قطعه سازي برگزار شد.

در ابتداي اين نشست بهروز حبيبي عضو هيئت مديره كروز با اشاره به اين كه گروه قطعه سازي كروز از سال ١٣٦٠ كه تاسيس شده است، كارآفريني و كمك به صنعت خودرو كشور از اولويت هاي اساسي آن بوده است.

او افزود: در حال حاضر با ١٦٨ هزار متر فضاي توليدي و ١٣ هزار پرسنل كروز تمام تلاش خود را جهت پيشرفت صنعت خودرو به کار گرفته است و حتي ٤ هزار نيروي متخصص ديگر را نيز استخدام خواهد كرد.

كروز توانسته بيش از ٣ هزار قطعه را داخلي سازي كند و اين روند ادامه دارد.

علي يوسفي مدير فروش كروز در پاسخ به سوالي در خصوص كاهش كيفيت قطعات گفت: قيمت گذاري دستوري باعث شده خودروسازان نتوانند تعهدهاي خود به قطعه سازان را پرداخت كنند و قطعه سازان كوچك از مدار حذف شدند و كاهش كيفيت قطعات اجتناب ناپذیر است. اما در كروز مبناي كار كيفيت قطعات است و ما با بهبود روندهاي توليد هزينه ها را كاهش داديم تا كيفيت قطعات را حفظ كنيم. اين در حالي است كه كروز ٦هزار ميليارد تومان مطالبه از خودروسازان دارد.

عضو هيئت مديره كروز در پاسخ به سوال خبرنگار جوان خودرو در خصوص حضور ارگان ها و سازمان هاي نظامي در صنعت قطعه سازي گفت: در كشور بيش از ١٢٠٠ قطعه ساز داريم كه توانمندسازي آنها مي تواند كمك بزرگي به اين صنعت كند.مهندسي خودرو كار پيچيده ايي است و بايد آن را به متخصصات آن واگذار کرد . ضمن اين كه نمي شود كسي كتاب موسيقي را بخواند و بگويد نوازنده خوبي است. زيرا نواختن يك ساز يك تخصص ويژه نياز دارد. همچنين بايد حمايت ها از صنعت خودرو به گونه اي باشد كه صنعت خودرو از حالت بقاء خارج شود و به سمت آفرينش حركت كند.

حبيبي: تقویت عمده صنعت خودروسازي و نظامي اين است که در صنعت خودرو نيازمند قطعاتي هستيم كه قابليت اطمينان بالايي داشته باشد و البته اقتصادي توليد شود. اين اتفاق به طور مثال در كروز افتاده است. اما صنعت نظامي كه وارد اين عرصه مي شود بايد مسيري طولاني را طي كند تا به شرايط امروزي كروز برسد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی