پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ضدیخ

کدام را بخریم کدام را نخریم؟ ضد یخ روغنی یا اسیدی؟

ضد یخ‌ ها یک مایع زرد روشن یا سبز روشن است که با آب در وسایل نقیله مخلوط می‌شود تا رادیاتور‌ها از انجماد یا گرمای بیش از حد جلوگیری کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ضد یخ‌ها یک مایع زرد روشن یا سبز روشن است که با آب در اتومبیل ها، کامیون‌ها و وسایل […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

ضد یخ‌ ها یک مایع زرد روشن یا سبز روشن است که با آب در وسایل نقیله مخلوط می‌شود تا رادیاتور‌ها از انجماد یا گرمای بیش از حد جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ضد یخ‌ها یک مایع زرد روشن یا سبز روشن است که با آب در اتومبیل ها، کامیون‌ها و وسایل نقیله دیگر مخلوط می‌شود تا رادیاتور‌ها از انجماد یا گرمای بیش از حد جلوگیری کنند.

در مورد رادیاتور یک خودرو، زمستان خطرناکترین زمان سال است. سرماخوردگی می‌تواند یک اثر توفیقی داشته باشد و موتور را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. برای غلبه بر این، صاحبان خودرو ضد یخ استفاده می‌کنند، که اغلب با خنک کننده اشتباه می گیرند.

ضد یخ معمولا به عنوان یکی از اجزای مخلوط مایع خنک کننده استفاده می‌شود (مایع خنک کننده به طور کلی تقسیم ۵۰-۵۰ بین ضد یخ و آب است) ضد یخ (به طور خاص اتیلن گلیکول، که ماده اصلی آن است) برای پایین آمدن نقطه انجماد مایعی که در دور موتور یک وسیله نقلیه گردش می‌کند، استفاده می‌شود. این امر به جلوگیری از یخ زدگی مایع در دمای سرد و همچنین بالا بردن نقطه جوش مایعات کمک می‌کند تا تبخیر نشود. مایع خنک کننده همچنین قسمت‌هایی داخلی موتور را روغن کاری می‌کند تا به راحتی کار کنند.

این ماده ساخته شده از اتیلن گلیول یا پروپیلن گلیول، ضد یخ و مایع خنک کننده نقاط انجماد و جوش آب را تغییر می‌دهد. برای اندازه گیری مایعات براساس اتانول و همچنین اسید (الکل) ایزوپروپیل استفاده و باعث می شود که قطعات لاستیکی بسیار نرم شده و روان‌تر حرکت کنند. این قطعات بعد از استفاده از ضد یخ‌های اسیدی، بدون لغزش، از محلول عایق گرمای موتور نگهداری میکند، فوکوس قابل تنظیم، مقیاس کاملا مشخص، اندازه گیری W را سهل‌تر می‌نماید. ضد یخ‌های اسیدی از ماندگاری طولانی تری برخوردار هستند و توسط استاندارد‌های دقیق کیفیت و ایمنی تضمین شده است.

در برخی از ضد یخ‌ها روغن وجود دارد. این به معنای آن است که در یک یا چند واشر موتور روغن‌های مخصوص قطعات باید در آن‌ها ریخته شوند.

موتور شما به گونه‌ای طراحی شده است که یک سیستم وجود دارد که ضد یخ‌های روغنی، موتور را کنترل میکنند تا وسیله نقلیه خود را به وسیله‌ی آن خنک کرده تا از گرمای بیش از حد خودرو جلوگیری کند.

چنانچه موتور شما بیش از حد گرم شود باعث خرابی واشر یا سیلندر نیز می‌شود، ضد یخ‌های روغنی نیز می‌توانند این روند را کنترل کند. برتری ضد یخ‌های روغنی نسبت به ضد یخ‌های اسیدی این است که می‌تواند از روغن برای محافظت هر چه بیشتر موتور استفاده کرد، زیرا ضد یخ‌های اسیدی بعد از مصرف در مدت زمان مشخص به بدنه و قطعات موتور آسیب می‌رساند.

همچنین ضد یخ روغنی باعث بهبود مصرف سوخت و کارایی آن می‌شود و عمر روغن شما را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از خنک کننده این شرکت که که تقریبا با هر نوع ضد یخی سازگار است استفاده کنید و با آزمایش مستقل برای کاهش دمای موتور تا ۲۵ درجه فارنهایت ثابت کنید. علاوه بر این مزیت‌ها نسبت به ضد یخ‌های اسیدی، هزینه‌ی این ضد یخ‌ها بسیار مقرون به صرفه است و می‌تواند شما را در مدت زمان طولانی همراهی کند.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از ضد یخ‌های روغنی نسبت به ضد یخ‌های اسیدی استفاده روغن به عنوان مایع خنک کننده در فرآیند ماشین کاری، تاثیر (بالشتک) آن است که بین دستگاه و مواد برش وجود دارد. این کمک میکند تا سطح با کیفیت بالاتری در موتور شروع به فعالیت کند و عمر ابزار را طولانی‌تر می‌کند. این مواد مبتنی بر روغن تمایل به خنک کننده انتخاب برای سنگ زنی خرد، ضربه زدن شدید، حفاری با سوراخ‌های عمیق و برای برش فلزات مانند فولاد‌های ضد زنگ خاص، سوپرآلیاژ‌ها و فلزات ظریف‌تر مانند تیتانیوم دارند.

در کنار مزایای ضد یخ روغنی، این مایع خنک کننده‌ها به راحتی می‌تواند نگهداری کنند و در صورت بروز هر مشکلی خسارت کمتری به موتور را به بار خواهد آورد و محافظت در برابر زنگ زدگی را افزایش میدهد. هنگام انتخاب یک ضد یخ برای استفاده عملیات ماشین کاری، گزینه‌های بی شماری در بازار وجود دارد که مزایا و مضرات آن برای هر کدام وجود دارد، بنابراین در هنگام خرید به نوع ماندگاری و وسیله ایی که میخواهید آن را استفاده کنید دقت بفرمایید تا بهترین انتخاب را برای موتور خود داشته باشید.

انتهای پیام/

حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!

هشدار فنی برای روزهای گرم: حواستان به مایع خنک کننده و سیستم خنک کاری موتور باشد!

روانکارهای حیاتی/ دانستنی هایی در مورد روغن موتور و ضدیخ

نکاتی کاربردی پیرامون ضد یخ موتور خودرو

استفاده از ضدیخ فقط مخصوص فصل های سرد نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی