پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو وارداتی

مصوبه واردات خودرو مجلس هیچ ارتباطی به واردات ندارد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است که این طرح واردات خودرو هیچ ارتباطی به واردات ندارد و مصوبه ای در حمایت از قطعه سازان و خودروسازان برای صادرات است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است که این طرح واردات خودرو هیچ ارتباطی به واردات ندارد و مصوبه […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۷ آذر ۱۴۰۰

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است که این طرح واردات خودرو هیچ ارتباطی به واردات ندارد و مصوبه ای در حمایت از قطعه سازان و خودروسازان برای صادرات است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است که این طرح واردات خودرو هیچ ارتباطی به واردات ندارد و مصوبه ای در حمایت از قطعه سازان و خودروسازان برای صادرات است.

دادفر ضمن اشاره به صحبت های دکتر قالیباف؛ رییس مجلس شورای اسلامی گفت : به گفته ایشان، این طرح مصوبه در حمایت از صادرات قطعات ،خودرو و همینطور تکمیل کننده سبد کالایی خودروسازان است و ارتباطی با واردات خودرو به معنای از سر گیری واردات یا آزاد بودن واردات برای همه اقشار ندارد و این موضوع نه در متن آن است و نه اینگونه برداشت می شود. وی افزود: حال حتی اگر خودروسازان یا قطعه سازان این امکان را داشته باشند تا از فضای حمایتی این مقرره قانونی استفاده کنند، با توجه به اینکه تنظیم بازار در اختیار وزارت صمت قرار گرفته عملا در صورت تامین خودرو از سوی خودروسازان نیازی به واردات نیز نخواهد بود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان گفت: البته در این بین نیاز هست بپرسیم که آیا تا کنون کسی قصد صادرات قطعات خودرو یا خود خودرو را داشته و جلویش گرفته شده بود که منتظر چنین مصوبه‌ای باشد؟ این قانون مبحثی در زمینه واردات ندارد و آزادسازی واردات به صورت مستقل در آن دیده نمی شود و قانون حمایت از تولید است و کار خوبی است. در کل این قانون هیچ ارتباطی به واردات ندارد هر چند در متنش چند کلمه ای به واردات خودرو نیزاشاره شده است.

انتهای پیام/

بازگشت نمایشگاه خودرو تهران پس از 3 سال

حذف قیمت گذاری دستوری بدون واردات خودرو اثر گذاری ندارد!

طرح واردات خودرو سبب صادرات تقلبی می شود

مصوبه واردات خودرو مجلس فسادزا است؟

مصوبه خودرویی مجلس حامی تولیدکننده داخلی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی