پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اپل آسترا اسپرتز تورر (1)

اپل آسترا اسپرتز تورر معرفی شد

گروه استلانتیس به عنوان چهارمین خودروساز جهان به تازگی دست به معرفی اپل آسترا اسپرتز تورر زده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو گروه استلانتیس به عنوان چهارمین خودروساز جهان، موفق شده رقیب آلمانی خود یعنی گروه فولکس‌واگن را از جایگاه پرفروش‌ترین خودروساز قاره اروپا به زیر بکشد. با توجه به قرار داشتن 14 […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

گروه استلانتیس به عنوان چهارمین خودروساز جهان به تازگی دست به معرفی اپل آسترا اسپرتز تورر زده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

گروه استلانتیس به عنوان چهارمین خودروساز جهان، موفق شده رقیب آلمانی خود یعنی گروه فولکس‌واگن را از جایگاه پرفروش‌ترین خودروساز قاره اروپا به زیر بکشد. با توجه به قرار داشتن 14 برند در زیر چتر استلانتیس و همچنین برنامه برای عرضه محصولات جدید، به نظر می­‌رسد رتبه برتر این شرکت در اروپا ظرف ماه­‌های آینده حفظ شود.

پس از معرفی نسل جدید پژو 308 هاچ‌بک، همتای آلمانی این خودرو یعنی اپل آسترا هاچ‌بک هم رونمایی شد. با معرفی پژو 308SW (استیشن‌واگن)، انتظار داشتیم این فرم اتاق از آسترا هم عرضه شود که این پیش‌­بینی هم به وقوع پیوسته و آسترا اسپرتز تورر (Sports Tourer) وارد کارزار شده است.

اپل آسترا اسپرتز تورر (2)

فرم بدنه آسترا اسپرتز تورر مشابه نسخه هاچ‌بک است، که البته امر بدی نیست چراکه نسل جدید آسترا از طرحی ساده ولی متناسب برخودار است. افزایش طول بدنه به ایجاد محفظه 608 لیتری بار منجر شده که بنابر اعلام اپل پس از تا شدن صندلی­‌های عقب به نسبت 40:20:40، به 1634 لیتر افزایش می‌­یابد. البته در نسخه پلاگین هیبرید به علت نصب مجموعه باتری در کف بدنه، ارقام مذکور به ترتیب 548 و 1574 لیتر خواهد بود.

اپل آسترا اسپرتز تورر (3)

عملکرد در صندوق برقی با تکان دادن پا در زیر سپر عقب فعال می‌­شود، ضمن‌اینکه یک کاور برای برای امنیت وسایل داخل صندوق عقب پیش‌­بینی شده است.

غیر از محفظه بار بزرگتر، سایر ویژگی‌­های آسترا اسپرتز تورر مشابه با نسخه هاچ‌بک است که از میان آن‌ها می­‌توان به چیدمان ماتریسی چراغ‌های LED جلو، نمایشگر هداپ، صفحه پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد

اپل آسترا اسپرتز تورر (4)

همچون مدل هاچ‌بک، امکان انتخاب دو نسخه از پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوشارژ با 110 یا 130 اسب­‌بخار قدرت و 205 یا 230 نیوتن‌متر گشتاور و یا پیشرانه 1.5 لیتری توربودیزل با 130 اسب­‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور برای خریداران آسترا اسپرتز تورر فراهم شده است.

اپل آسترا اسپرتز تورر (5)

نسخه پلاگین هیبرید اما به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ و نیروی کمکی برقی مجهز شده است، که در مجموع 180 اسب­‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر در اختیار این خودروی استیشن‌واگن قرار می‌­دهد.

اپل آسترا اسپرتز تورر (6)

جعبه‌دنده شش سرعته دستی به صورت استاندارد نصب شده، اما در مدل‌های قوی­‌تر همچون PHEV، گیربکس 8 سرعته خودکار هم قابل سفارش است.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی