پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پدال گاز خودرو

چرا خودرو گاز نمی خورد؟

گاز نخوردن خودرو از اتفاقات ناخوشایند است اما آیا می دانید علت بروز این مشکل در خودرو چیست؟ به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو گاز نخوردن ماشین اصلا اتفاق خوشایندی نیست؛ دلایل بسیار متنوعی هم برای بروز این مشکل وجود دارد. مشکل در سیستم سوخت اصولا باعث بروز این مشکل می شود که این مشکل […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

گاز نخوردن خودرو از اتفاقات ناخوشایند است اما آیا می دانید علت بروز این مشکل در خودرو چیست؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

گاز نخوردن ماشین اصلا اتفاق خوشایندی نیست؛ دلایل بسیار متنوعی هم برای بروز این مشکل وجود دارد. مشکل در سیستم سوخت اصولا باعث بروز این مشکل می شود که این مشکل می‌تواند به دلیل بروز مشکل در ترمز اضطراری مانند نقص عملکرد داخلی موتور باشد.

خودرویی که به خوبی کار نمی کند یا مکررا توقف می‌کند، خطرناک است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از باز شدن ترمز اضطراری اطمینان حاصل کنید. اگر ترمز اضطراری به عنوان مشکل برطرف شده باشد، برای تشخیص مشکل شتاب به یک مکانیک نیاز است.

مشکلات شتاب معمولاً از یکی از شرایط زیر ناشی می‌شود: بروز مشکل در ترمز خودرو: این در واقع یکی از رایج‌ترین دلایلی است که خودرو حرکت نمی‌کند یا به نظر می‌رسد شتاب ضعیفی دارد. ترمز اضطراری ممکن است به این دلیل روشن باشد که راننده فراموش کرده آن را رها کند یا ممکن است گیر کرده باشد.

اگر ترمز اضطراری برای مدت طولانی روشن بماند یا با نیرویی بیش از حد معمول اعمال شود، ممکن است گیر کند. در مناطقی که از نمک برای یخ زدایی استفاده می‌شود، یا زمانی که ترمز اضطراری برای مدت طولانی بدون استفاده از کار رفته است، رها کردن ترمز ممکن است به کمک یک مکانیک حرفه‌ای نیاز داشته باشد.

مسائل مربوط به مدیریت موتور: بسیاری از سنسور‌ها با ماژول کنترل موتور تعامل دارند تا بر اساس مقدار هوایی که وارد موتور می‌شود، مقدار صحیح سوخت را اضافه کنند. همانطور که سیستم مدیریت موتور فرسوده می‌شود، ممکن است متوجه کیفیت پایین دور آرام، توقف و مصرف سوخت ضعیف شوید.

یک خودرو ممکن است ماه‌ها با یک سنسور ناکارآمد کار کند، اما در نهایت ممکن است مشکل به حالت ایستایی یا کمبود شدید نیرو برسد.

فشار کم سوخت: یک پمپ، بنزین سوخت را از مخزن سوخت، از طریق فیلتر بنزین و به سمت موتور حرکت می‌دهد تا در سیلندر‌های موتور بسوزد. اگر پمپ بنزین یا فیلتر شروع به از کار افتادن کند، فشار کمتر از مقدار مشخص شده ممکن است علائم مختلفی ایجاد کند.

علائم خرابی پمپ بنزین یا گرفتگی فیلتر بنزین ممکن است شامل کندوپاش، تردید در هنگام شتاب گیری، افت نیرو در هنگام بارگیری خودرو و در نهایت موتوری که روشن نمی‌شود، باشد. تعمیر و نگهداری مناسب، از جمله تعویض فیلتر بنزین طبق برنامه زمان بندی شده، به طولانی شدن عمر پمپ بنزین و حفظ فشار مناسب سوخت کمک می‌کند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا می دانید بلبرینگ چرخ چیست؟

کلاچ درب خودرو چیست؟

چگونگی تشخیص مشکل در بسته نشدن درب خودرو

چرا باید از ضدیخ استفاده کنیم؟

بخاری خودرو و هرآنچه باید از عملکرد و دلایل خرابی آن بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی