پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

وزیر صمت چاره‌ای جز پذیرش اصلاح قیمت خودرو نداشت

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزیر صمت برای حفظ تولید و جلوگیری از زیان خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش اصلاح قیمت خودرو نداشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: مشکل صنعت خودرو در ایران این است که نه کاملا خصوصی‌ست که مدیران عامل […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزیر صمت برای حفظ تولید و جلوگیری از زیان خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش اصلاح قیمت خودرو نداشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: مشکل صنعت خودرو در ایران این است که نه کاملا خصوصی‌ست که مدیران عامل بر اساس قواعد بازار و شرایط رقابتی محصول خود را عرضه کنند نه کاملا دولتی‌ست که بتوانند از حمایت دولت برخوردار شوند و در میانه دولت و بخش‌خصوصی گیر افتاده‌اند.

او افزود: در چنین شرایطی صنعت خودرو ایران نیازمند جسارت در تصمیمات مدیریتی‌ست که این اقدام در موضوع اصلاح قیمت خودرو خود را نشان داد و وزیر صمت با توجه به واقعیت‌های اقتصادی کشور، تحریم‌ها، نرخ تورم و فشار افکار عمومی مجبور شد قیمت خودرو را اصلاح کند تا جلوی زیان تولید‌کننده و مصرف‌کننده واقعی خودرو را بگیرد.

فرهنگی افزود: معتقدم که آقای فاطمی‌امین در مدیریت بخش تولید و تجارت موفق خواهد شد چرا که ادراک بالایی از بازار و شرایط واقعی اقتصاد کشور دارد و می‌تواند همانند مدیریتی سریع و به موقع که در عرضه مناسب سیمان و تنظیم بازار آن به خرج داد و بازار را به آرامش رساند در سایر بخش‌ها نیز سیاستگذاری درستی انجام دهد.

او گفت: وزیر صمت به عنوان سیاستگذار اصلی بخش تولید مجبور می‌شود با توجه به منافع بنگاه تولیدی و مشتریان دست به اصلاح قیمت بزند که به نظرم این اقدام وزیر صمت به‌موقع بود و تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خواهند دید که این تصمیم به نفع آنها خواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: اقتصادنامه

افزایش 18 درصدی قیمت خودرو به صلاح نیست

کمیسیون صنایع با افزایش قیمت خودرو مخالف است

دیگر با چه زبانی باید بگویند که واردات ممنوع است؟!/ فعلا به واردات خودرو فکر نکنید!

جدیدترین قیمت خودرو در بازار + جدول

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی