پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمیکو (3)

گام های بلند آمیکو برای لیدری بازار خودروهای تجاری و پیکاپ

به گفته مدیر فروش ارس خودرو دیزل ، به رغم شدید بودن رقابت در بازار خودرو، آمیکو توانسته است هم در بازار خودروهای کار و تجاری و هم با آسنا در بازار پیکاپ موفق عمل کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حمید ترکی با اشاره به اینکه ارس خودرو دیزل امسال با دو محصول […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

به گفته مدیر فروش ارس خودرو دیزل ، به رغم شدید بودن رقابت در بازار خودرو، آمیکو توانسته است هم در بازار خودروهای کار و تجاری و هم با آسنا در بازار پیکاپ موفق عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حمید ترکی با اشاره به اینکه ارس خودرو دیزل امسال با دو محصول کلیدی ،کمپرسی 2631 یورو 5 و پیکاپ آسنا قصد جهش در فروش دارد تصریح کرد: در حوزه خودروهای کار وتجاری استقبال از کمپرسی 10 چرخ آمیکو بسیار خوب وبالا بوده است . به نحوی که به دلیل حجم بالای تقاضا گاهی با محدودیت تحویل مواجه می شویم. ضمن اینکه در کنار تولید این خودرو، توسعه محصول با تغییر کاربری ،میکسر 2631 یورو 5 نیز تولید و فروش آن هم آغاز شده است.

وی ادامه داد : از سوی دیگر با اقداماتی نظیر توسعه شبکه فروش وخدمات پس از فروش به خصوص در تهران و سایر استان ها از جمله استان های جنوبی و خراسان و همچنین تنوع در روش های فروش به رغم ‌اینکه رقابت در بازار پیکاپ بسیار سخت تر شده است، در این حوزه هم روند رضایت بخشی را طی کرده ایم و هم اتفاقات خوبی که در این این 9 ماهه سال افتاد،رد کردن رکورد فروش سالیانه و همچنین معرفی اولین پیکاپ اتوماتیک کشور بود.

توسعه فروش با آسنا و 2631

مدیر فروش آمیکو در ادامه در خصوص اینکه تمرکز اصلی آمیکو بر چه محصولاتی است ،پاسخ داد: ارس خودرو دیزل پتانسیل تولید انواع محصولات سبک و سنگین را دارد.اما در حال حاضر روی محصولات تجاری – باری متمرکز شده است. از یک سو در حوزه سنگین با محصول پر تقاضای 2631 یورو 5 که به تازگی فروش میکسر آن آغاز شده است در بازار حضور داریم و از حوزه سبک با پیکاپ آسنا با ویژگی های منحصر به فرد آن در بازار هستیم. با توجه به قدرتی که این محصول ها دارند سعی داریم که در اين بازارها پیشرو بازار باشند و بتوانیم سهم بیشتری کسب کنیم.

آسنا؛ گزینه ای مناسب برای طبیعت گردی

ترکی در ادامه در خصوص اینکه چگونه می شود که سهم بیشتری از بازار پیکاپ کسب کرد توضیح داد:هر چند بازار پيكاپ ،چندان بزرگ نيست، اما با توجه به افزایش علاقه جوانان به خودروهای آفرودی و گسترش فرهنگ طبعت گردی، این بازار در حال برزگ تر شدن و گسترش است. هر كدام از این شركت‌ها نیز مزاياي محصولي و رقابتي خودشان را دارند. با این حال شركت آميكو يكي از شركت‌هايي است كه در اين بازار به خوبي شناخته شده و متقاضيان اين نوع محصولات آميكو را مي‌شناسند .

آسنا؛بدون توقف در حال ارتقاء

ترکی اضافه کرد: كساني كه به دنبال ماشين‌هاي دوكابين دو ديفرانسيل هستند، حال چه براي آفرود و چه کاربردهای دیگر ، خودرو آسنا و شركت آمیکو را مي‌شناسند. در واقع “آسنا” ی آمیکو با توجه به كابين بزرگ‌تر، راحتي سرنشين، ابعاد بزرگ‌تر اتاق بار و ويژگي‌هايي دیگر مانند دوگانه‌سوز بودن ،دارا بودن قفل اتوماتيك ديفرانسيل، مزاياي منحصربفردي دارد كه نياز خيلي از مشتريان را برآورده مي‌كند و طی این مدت جزء گزینه های اول بسیاری از علاقمندان به این نوع خودروها قرار گرفته است.

با این حال آمیکو بر اساس استراتژی و تفکری که دارد به رغم استقبال از آسنا ،همچنان به دنبال بهبود این خودرو است. پیرو همین تفکر محصول دائما در حال ارتقاء است و به زودي نسخه های جديدي از آسنا روانه بازار خواهند شد.

گام های بلند آمیکو

مدیر فروش آمیکو، با اشاره بر سخت شدن رقابت در بازار خودرو به اقدامات آمیکو برای افزایش توان رقابت و کسب سهم بیشتر بازار ادامه داد: برای حفظ ،تثبیت و همچنین افزایش نفوذ در بازار ، چند اقدام اساسي را انجام داديم. اولين اقدام توسعه وگسترش شبكه فروش بود.به نحوی که در هر نقطه از كشور كه متقاضي محصولات آمیکو، بتواند به راحتی بتواند خرید انجام دهد و در عین حال بتواند خدمات پس از فروش مطلوب و با کیفیتی نیز دریافت کند. گام دومي تنوع دادن به روش های فروش بود. به دلیل برخی مسائل اقتصادی قدرت خرید جامعه کاهش یافته است.بنابراین سعي كرديم بر اساس توانمندي‌هاي مشتريان، روش‌هاي مختلفي را به صورت دائمي يا به صورت مقطعي ارائه کنیم.

فروش های منعطف و لیزینگی

ترکی اضافه کرد : از این روش ها می توان به روش های فروش تخفیف دار مناسبتی اشاره کرد. همچنین با چند شركت ليزينگ در حال مذاکره هستیم . در واقع در حد توان و امکان به دنبال ایجاد راه های بسیار منعطف در حد توانمان هستیم . براي اين‌كه اگر مشتري محصولات آمیکو را پسندید بتواند با هر وضعیتی خرید داشته باشد.

تامین قطعات بدون مشکل

وی ادامه داد : در گام سوم تلاش شد تا میزان رضایت مشتریان افزایش یابد.به همین منظور در حوزه خدمات پس از فروش سرمايه‌گذاري‌هاي ويژه‌اي كرده ايم. به عنوان مثال انبارهاي قطعات يدكي آمیکو به اندازه کافی و مناسب دارای موجودی قطعات است.

وی با اشاره به اینکه توسعه شبكه‌ علاوه بر فروش به توسعه خدمات فروش هم کمک کرده است ،اضافه کرد: برای اینکه مشتریان بتوانند خدمات با کیفیت آمیکو را در مدت زمان کمتری دریافت کنند، اقدام به ایجاد شبكه امداد کرده ایم.

مدیر فروش آمیکو تصریح کرد: درگام چهارم توسعه فروش بحث تبليغات و اطلاع‌رساني است. در حال حاضر همکاران روابط عمومی برنامه خوبی در این راستا طراحی و اجرا کرده اند تا بخش بالقوه بازار نیز با محصولات ، ویژگی آنها،خدمات پس از فروش و همچنین روش های منعطف فروش بیش از پیش آشنا شوند.

فروش های سازمانی آسنا

این فعال صنعت خودرو در ادامه در خصوص اینکه بسیاری از شرکت ها فروش سازمانی دارند آیا آمیکو نیز در این بخش فعال است یا خیر توضیح داد: کیفیت محصولات آمیکو به گونه ای است که بسیاری از نهادها ،ارگان ها و سازمان های مختلف تقاضای خرید دارند.

مدیر فروش آمیکو ادامه داد: به عنوان مثال اخیرا منطقه آزاد چابهار تعدادی پیکاپ آسنا خریداری کرده و همچنین سازما نهای هلال احمر ، راهداری و حمل ونقل جاده ای در حال حاضرنیز به عنوان خودروی سازمانی خود از آنها استفاده می کند.

انتهای پیام/

برگزاری همایش سراسری نمایندگان شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو)

آسنا توربو اتوماتیک با گیربکس PUNCH POWERGLIDE 6L50

دومین نشست خبری پیکاپ آسنا توربو اتوماتیک

آغاز شمارش معکوس برای عرضه آسنا جدید

بازدید مشاور رئیس جمهور از شرکت ارس خودرو دیزل

معرفی محصول جدید آمیکو در روزهای آینده / ادامه مشکلات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد

نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تا جمعه 30 مهر ماه دایر است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی