پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیا موتور‌خودرو‌ قفل می شود؟

قفل شدن موتور خودرو یا به عبارتی چسبیدن یاتاقان‌های میل‌لنگ یا شاتون‌ها از مشکلاتی است که به ندرت برای اتومبیل‌ها پیش می‌آید اما اتفاق دور از ذهنی نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو قفل شدن موتور خودرو یا به عبارتی چسبیدن یاتاقان‌های میل‌لنگ یا شاتون‌ها از مشکلاتی است که به ندرت برای اتومبیل‌ها پیش […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۷ دی ۱۴۰۰

قفل شدن موتور خودرو یا به عبارتی چسبیدن یاتاقان‌های میل‌لنگ یا شاتون‌ها از مشکلاتی است که به ندرت برای اتومبیل‌ها پیش می‌آید اما اتفاق دور از ذهنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

قفل شدن موتور خودرو یا به عبارتی چسبیدن یاتاقان‌های میل‌لنگ یا شاتون‌ها از مشکلاتی است که به ندرت برای اتومبیل‌ها پیش می‌آید، ولی با این وجود اگر نتوانید سریع‌تر آن را تشخیص دهید و رفع نکنید، منجر به سوختن موتور ماشین شده و هزینه خیلی سنگینی بر دوش شما خواهد گذاشت.

سوختن موتور خودرو دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها بروز مشکل در انژکتور سوخت است. البته این مشکل همیشه باعث سوختن موتور نمی شود و تا زمانی که نشتی خارجی سوخت از انژکتور خراب وجود نداشته باشد، رانندگی با خودرو بی خطر است.

با این حال، اگر انژکتور بد کار کند، می‌تواند باعث سوختن ناقص موتور، انتشار بیش از حد گاز‌های گلخانه‌ای شود یا در صورت نشتی شدید انژکتور، مبدل کاتالیزوری را بیش از حد بارگذاری کرده و بیش از حد گرم کند. علاوه بر این، اگر انژکتور‌های سوخت به درستی کار نکنند، بازده سوخت همیشه کاهش می‌یابد.

در هنگام تعویض انژکتور سوخت به خاطر داشته باشید: استفاده از بنزین با کیفیت (Tier One) ممکن است رسوبات روی انژکتور‌های سوخت را کاهش داده و عمر آن‌ها را افزایش دهد.

اگر مشکلی در انژکتور ایجاد شود که نیاز به برداشتن یک انژکتور داشته باشد، بهترین کار این است که همه انژکتور‌ها را به طور همزمان خارج کرده و سرویس کنید. این سرویس ممکن است شامل تعویض انژکتور خراب الکتریکی همراه با تمیز کردن انژکتور‌های باقی مانده در خارج از ماشین باشد. سرویس دهی به همه انژکتور‌ها به طور همزمان تضمین می‌کند که مجموعه انژکتور از نظر نرخ جریان متعادل است و به نوبه خود باعث عملکرد روان موتور می‌شود.

از ترکیبات یا روش‌های تمیز کردن سیستم سوخت استفاده نکنید، مگر اینکه این مواد توسط سازنده خودروی شما مشخص شده باشد. در ماشین تمیز کردن انژکتور‌های سوخت به اندازه تمیز کردن خارج از ماشین موثر نیست، زیرا انژکتور‌ها دارای سبد‌های فیلتر داخلی کوچکی هستند که باید به عنوان بخشی از فرآیند سرویس انژکتور سوخت تعویض شوند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی